• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

17" VW Porto Velgen detail

Robbie

Detailing trainee
9 okt 2010
27
47
Twee weken geleden een nieuwe auto gekocht een VW Golf 6 uit 2009. Deze heb ik bij de VW dealer gekocht en hun hebben de auto "gepoetst". Het poetsen voldeed niet echt aan mijn maatstaven dus ik ben van plan de auto een full detail te geven. Dit weekend stond als eerste de velgen op het programma. Op zich zagen de velgen er aardig uit. Hier en daar wel wat beschadigingen waarvan sommige door de lak heen, maar over het algemeen redelijk netjes. Ze waren ook redelijk schoon maar na het wassen bleef je toch nog wat zwarte vlekjes van het remstof zien. Ik heb de velgen als volgt behandeld:
  • Gewassen
  • Meerdere malen met Iron-X bewerkt totdat er bijna geen paarse reactie meer was
  • Gekleid met Mothers Clay en PB Spray & Wipe
  • Gepolijst met een cone en Monello Mezzo daarna Finale
  • Afgenomen met Monello Spruzo
  • Twee lagen Poor Boys Wheel Wax
  • Wolfgang Black Diamond Tire Gel
  • Kunstof boutkapjes nog even in de Poor Boys Trim Restorer gezet
De cone op de accuboormachine werkte best aardig, het verbaasd mij hoe stevig de cone is hij kan aardig wat hebben. Genoeg gekletst hier de foto's: Voor het wassen, ze waren nog niet echt vies.
conv_445.jpg
Na het wassen de bekende zwarte plekjes die bleven:
conv_446.jpg
Blijft altijd magisch om te zien hoe Iron-X z'n werk doet.
conv_447.jpg
conv_448.jpg
Na het kleien zagen de velgen er al een stuk beter uit, klaar om te polijsten:
conv_449.jpg
De swirls kwamen naar boven en ook wat grotere krasjes, die nu een stuk minder zijn maar niet helemaal weg.
conv_450.jpg
Polijsten:
conv_451.jpg
Eindresultaat na twee lagen PB Wheel Wax & Wolfgang Black Diamond Tire Gel
conv_452.jpg
conv_453.jpg
conv_454.jpg
conv_455.jpg
Weer gemonteerd op de wagen, de banden dressing is nu ook opgedroogd zodat het een matte satijnen effect geeft wat ik mooier vind dan hoogglans:
conv_456.jpg
Ging toch al snel 1,5 a 2 uur per velg inzitten en dan heb ik het velgbed nog niet eens gepolijst. Maar ben zeer tevreden met het resultaat ze zijn er behoorlijk van opgekapt. En ze zijn nu ook een stuk makkelijker schoon te houden.
 
Die velgen zien er weer prachtig glanzend uit! :) Tip: leg je velgen op een mat van rubber zo kun je schade voorkomen.
 
Mooi hoor! Heb je winterset waar je de auto tijdens behandelingvan de velgenborstel hebt gezet? Wil ook graag x m'n velgen uitgebreid doen, maar zo irritant om te doen als ze onder de auto zitten.
 
sham27;n391782 zei:
Mooi hoor! Heb je winterset waar je de auto tijdens behandelingvan de velgenborstel hebt gezet? Wil ook graag x m'n velgen uitgebreid doen, maar zo irritant om te doen als ze onder de auto zitten.

Ik heb nog geen winterset voor deze auto dus ik heb de velgen stuk voor stuk gedaan. Dat vond ik eigenlijk best goed gaan je kan dan lekker de tijd nemen.