Zo, na eerst weken zitten informatie op te zoeken op dit forum heb ik dit weekend mijn golf gedetaild. Voor mij trouwens de eerste keer, maar ik had daarvoor wel al eens gekleid.
Werkmethode:
- Gewassen met 2EM en ontvetter
- Lichtjes afgedroogd
- Gekleid
- Met lakstift plekken bewerkt (goed gegaan overigens, zonder wet sanding)
- Plastieks afgeplakt (wat een kutjob btw)
- Begonnen met polieren (Meguiars ultimate compound)
- Wax laag gezet (Meguiars gold class nog iets)
- Plastieks behandeld
- Banden behandeld
De stap met swirl x heb ik overgeslaan, omdat dat niet moest volgens de mannen van Meguiars. Ik ben eerst begonnen met de motorkap waarbij ik de machine grotendeels het werk liet doen (beginner, weet je wel). Ik had een goed resultaat, maar het was nog niet wat ik wilde. Toen ben ik maar begonnen met de linkerflank, waarbij ik meer druk uitoefende op de machine. Het resultaat was al meteen een pak beter! Zo heb ik mijn hele linkerflank en koffer gedaan, en ik heb maar tot stand 3 (ook bij de motorkap) van de machine gebruikt. Het resultaat was goed, zeer goed zelfs, maar ik had toch nog een paar swirls. En ook maar ben ik een beginnen, ik wil alles zo perfect mogelijk doen
Dus ging ik bij de rechterflank tot stand 5. Daarvoor durfde ik het niet i.v.m. lakschade (beginner, weet je wel :-b ), maar ik heb het dan maar gedaan en ik had een perfect resultaat. Ik had geen enkele swirl of kleine kras meer! Den deze was tevreden dus
Daarna heb ik de auto in de wax gezet, wat ook erg goed ging (stand 1-2 gebruikt).
Kortom, ik ben zeer tevreden over het resultaat! Ik dacht echt dat het wat minder ging zijn! Maar nu ik mijn karretje zie blinken, damn 8-())
Foto's:
Tijdens het polieren:
Resultaat erna, zit nog geen wax laag op:
Eindresultaat. Jammer genoeg zijn deze foto's daarstraks getrokken geweest, zodat er al een stoflaagje op zat...
Werkmethode:
- Gewassen met 2EM en ontvetter
- Lichtjes afgedroogd
- Gekleid
- Met lakstift plekken bewerkt (goed gegaan overigens, zonder wet sanding)
- Plastieks afgeplakt (wat een kutjob btw)
- Begonnen met polieren (Meguiars ultimate compound)
- Wax laag gezet (Meguiars gold class nog iets)
- Plastieks behandeld
- Banden behandeld
De stap met swirl x heb ik overgeslaan, omdat dat niet moest volgens de mannen van Meguiars. Ik ben eerst begonnen met de motorkap waarbij ik de machine grotendeels het werk liet doen (beginner, weet je wel). Ik had een goed resultaat, maar het was nog niet wat ik wilde. Toen ben ik maar begonnen met de linkerflank, waarbij ik meer druk uitoefende op de machine. Het resultaat was al meteen een pak beter! Zo heb ik mijn hele linkerflank en koffer gedaan, en ik heb maar tot stand 3 (ook bij de motorkap) van de machine gebruikt. Het resultaat was goed, zeer goed zelfs, maar ik had toch nog een paar swirls. En ook maar ben ik een beginnen, ik wil alles zo perfect mogelijk doen
Dus ging ik bij de rechterflank tot stand 5. Daarvoor durfde ik het niet i.v.m. lakschade (beginner, weet je wel :-b ), maar ik heb het dan maar gedaan en ik had een perfect resultaat. Ik had geen enkele swirl of kleine kras meer! Den deze was tevreden dus
Daarna heb ik de auto in de wax gezet, wat ook erg goed ging (stand 1-2 gebruikt).
Kortom, ik ben zeer tevreden over het resultaat! Ik dacht echt dat het wat minder ging zijn! Maar nu ik mijn karretje zie blinken, damn 8-())
Foto's:
Tijdens het polieren:
Resultaat erna, zit nog geen wax laag op:
Eindresultaat. Jammer genoeg zijn deze foto's daarstraks getrokken geweest, zodat er al een stoflaagje op zat...