• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e detail van mijn e92

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.798
193
Bij deze foto's van mijn auto die vorige week is aangepakt.(Eindresultaat).

Stappenplan was :
-Afspuiten
-Foamen
-Wassen met btbm
-Kleien met dodo klei en Mothers detailspray.(kwam bijna niets af)
-Polijsten met Monello Inizio tot aan Finale.
-BP Black hole-
-Wolfgang sealent.
-Wax Collinite 845

Vandaag gewassen en afgedroogd met de delirium towel daarna nog een beetje PB spray&gloss
BMWE9233.webp

2Shiny,

Wellicht toont de foto niet helemaal maar de banden zijn vorige week zondag gedaan met meguiars tire spul.
De opzet van de dag was vanwege de tijd gericht op enkel de gelakte delen.
De auto heb ik nu 2 maanden ongeveer en de bekleding is splinternieuw ( leder).
De lederen delen heb ik een week of 4 geleden gedaan met een Mothers tech set voor leer.
De plastic delen aan de binnenkant zijn gedaan met PB natural look.
De velgen maak ik gewoon schoon bij gebrek aan velgenwax .Denk dat dat ook Pb gaat worden.
Dit is wat ik noem detailen in delen...

Ric325i;342163 zei:
2Shiny,

Wellicht toont de foto niet helemaal maar de banden zijn vorige week zondag gedaan met Meguiar's tire spul.
De opzet van de dag was vanwege de tijd gericht op enkel de gelakte delen.
De auto heb ik nu 2 maanden ongeveer en de bekleding is splinternieuw ( leder).
De lederen delen heb ik een week of 4 geleden gedaan met een Mothers tech set voor leer.
De plastic delen aan de binnenkant zijn gedaan met PB natural look.
De velgen maak ik gewoon schoon bij gebrek aan velgenwax .Denk dat dat ook Pb gaat worden.
Dit is wat ik noem detailen in delen...

gelijk heb je om het in delen te doen. als je het deftig wil doen, krijg je het nooit in 1 dag klaar.
Ervaring met de meguiars tyre gel is dat je het inderdaad bijna 2 wekelijks of na elke wasbeurt moet aanbrengen. is goed spul, maar gaat niet lang mee.

Wat vond je van de Natural Look? geen te vettige schijn gekregen ervan? ben benieuwd om het zelf eens te proberen :-d

2shiny,

Natural look verwerkt makkelijk en ruikt lekker met een mooi resultaat.
Ik heb het zelf al een keer op de banden gedaan en dat viel mij niet eens tegen!
Vorige week heb ik Meguiars tire spul gebruikt maar zelf heb ik PB bold&bright dus dat gaat er voortaan op.
Die Megs kon ik gebruiken van diegene met wie ik de auto samen heb gedaan.

enige pîcjes van het interieur? ben benieuwd.
De Bold en Bright nog niet geprobeerd. mss even aanschaffen als mijn megs tyre gel stock op is. binnen een jaar ofzo dus :-b

BMWE9229-1.webp

2shiny,

Ik vond de foto eigenlijk niet denderend en bij de volgende keer dat ik binnenkant doe ga ik een reeks nieuwe maken.
Afijn zwart leer met antraciet grijze stiksels.

Mvg:

Ric

Mooi resultaat en een strak interieur!

Ric325i;342159 zei:
-Polijsten met Monello Inizio tot aan Finale.
Was dit hele rijtje nodig? Of heb je eerst een lichtere combinatie geprobeerd en ben je vervolgens op de zwaarste uit gekomen.

SLK;342196 zei:
Mooi resultaat en een strak interieur!

Was dit hele rijtje nodig? Of heb je eerst een lichtere combinatie geprobeerd en ben je vervolgens op de zwaarste uit gekomen.

Slk,

Ja we hebben eerst een lichtere geprobeerd en vanaf het bmw forum wist ik dat de lak keihard zou zijn en ook in dit geval eigenlijk was Inizio nog te licht voor de lak.
Al met al dus gedaan wat we konden qua correcties.
Op het BMW forum lees ik nogal wat over een wollen pad maar ikzelf ben niet ervaren genoeg om die toe te passen (Dit was mijn eerste detailklus) evenals de man met wie ik de auto onderhanden nam.
Ik wou ook geen risico nemen op een auto die ik nu 2 maanden heb.Daarbij kwam dat ie ook weer niet zo erg aan toe was.
Al met al was ik tevreden en om te oefenen koop ik wel een motorkap op de sloop waar ik niks aan kan verzieken.
Ondertussen heb ik van 2shiny ook al tips gehad betreffende een evt andere polijstcombinatie.

Mvg:

Ric

Leuk he zo'n eerste keer! Bij mij was het toen ook de vuurdoop na clinic en op eigen auto maar viel niet tegen en je kunt gerust zwaarder gaan maar dat zie je snel genoeg wanneer je tevreden kunt zijn ;)

Netjes toch zo!

IMG_0916.webp

En nog een vrij recente foto
-afgespoten/foam/gewassen/kleien/afgespoten.
-Monello Paars (wol) en Veloce op stand 5
-Monello oranje en Mezzo op stand 4
-Monello Wit en Finale op stand 3
-Car Pro Eraser
-PB black hole
-Wolfgang 3.0 sealent
-Collinite 845 wax

Bijlagen

• conv_1025.webp
    conv_1025.webp
    1,5 MB · Weergaven: 104