Ik denk inderdaad daat een volledige wasbeurt met TFR, snowfoam, HD, etc de veiligste manier is om te wassen en daarom ben ik ook altijd sceptisch geweest tegenover rinseless washes. Echter, een volledige wasbeurt is voor mij niet altijd haalbaar en ik heb er niet altijd zin in omdat ik dat niet thuis kan doen en ik ook nog andere hobbies heb. Een volledige wasbeurt (inclusief naar lokatie rijden, alles klaarzetten en afdrogen en opruimen) kost nu zomaar 3-4 uur. Het gevolg is dat ik onze auto's minder vaak was, die daardoor viezer worden en de wasbeurten die ik dan doe ook niet volledig krasvrij zullen zijn omdat de auto's zo smerig zijn en het vuil erger aangekoekt raakt,, waardoor er ook weer eerder gekleid moet worden, de LSP minder lang meegaat, etc.
Vandaar mijn gedachte: Als ik de auto's vaker kan wassen dmv iets als ONR en een emmer vol doeken is dat proces op zich wellicht minder veilig, maar doordat ik het vaker kan doen (bijv. 1 keer in de week, ipv 1 in de 2/3 maanden) is het eindresultaat misschien wel beter (minder aangekoekte vervuiling en minder krassen) dan de huidige situatie.
Ik weet het niet, maar ik ga het denk ik gewoon testen om te kijken wat er gebeurt. Misschien is het volkomen ruk en misschien is het fantastisch en verkoop ik de rest van m'n zooi en misschien is het alleen goed voor hele lichte vervuiling, en misschien.. Afijn, we gaan het zien.
Met een 1 emmer methode is het risico op swirls gewoon hoger dan met een 2 emmer methode
Hangt er maar net vanaf hoe je die ene emmer gebruikt. Als je die emmer ook gebruikt als spoelemmer, dan ben ik het met je eens. Echter, als je die emmer gebruikt om al je schone doeken/mitts in te doen om die er 1 voor 1 uit te halen wanneer je de auto wast dan is het veiliger dan de 'normale' 2 emmer methode (en ze dus daarna niet meer terug stopt in die emmer), want er is dan geen enkele kans dat er viezigheid in je water terecht komt. Nadeel is zoals gezegd dat je behoorlijk wat doeken of mitts moet hebben voor dat proces.