• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 emmer systeem / onderhoud waxlaag auto

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
131
65
Landsingerland
Nu probeer ik het 2 emmer systeem vast te houden, emmer met sop en water. Maar weet ik :weetniet niet:
2 emmer vraag:
1. Hoeveel van je auto kan je doen, voel je dat? zoja waaraan / hoe?
2. Wanneer je handschoen te spoelen? (Ik neem aan steeds om en om).

3. En na het wassen, zetten jullie de wagen gelijk in de wax? per wasbeurt, of hoe onderhouden jullie je waslaag, met een snel middel uit een spuitbus/flacon.

Zoals ik veel lees zijn de meesten al langer bezig, vandaar deze vragen (meestal gaat het over producten) Iedereen doet het anders, maar probeer toch een optimaal "wasprogramma" voor mezelf te ontdekken :grinning:

Misschien hebben anderen er ook baat bij? Dus eventuele wastips zijn altijd welkom ;)
 
Ik doe een auto met een emmer, de handschoen goed doorweekt en afhankelijk van de vervuiling doe ik met de ene kant bijvoorbeeld een halve motorkap en de andere helft met de andere kant van de handschoen.

na het wassen met de NXT Tech Spray wax of een Ultimate Quik Detailer nabehandelen.

na verloop van tijd zal je merken dat de waslaag minder wordt dan is het weer tijd voor een uitgebreide behandeling
 
ik was eigenlijks per paneel van de auto. dus deur,voorscherm, motorkap, dak etc.. en was gewoon de washmit per paneel direct weer uit.

zo weet je dat je altijd schoon werkt en niet vuil van het ene paneel in de washmit op het andere paneel inwerkt... je kunt ook per kant doen maar liever voorkomen dan genezen :ja

dus gewoon 1 paneel wassen, uitspoelen en uitknijpen in de 2e emmer en nieuw water pakken uit de emmer met water en shampoo.

en wanneer weer waxen ligt aan de staat en tijd die de wax/sealant er al opzit. heb net week terug laagje EX sealant en natty blue aangebracht, vanavond de auto even wassen maar dan wax ik em niet opnieuw denk ik
 
Inderdaad per paneel doen, halverwege het paneel draai ik de washmitt om. Daarna uitspoelen in de "water" emmer en nieuw sop pakken in de "shampoo" emmer. Als ik de auto afgespoten en gedroogd heb, dan loop ik de auto na met Meguiar's M135 (Pro versie Ultimate Quick Detailer spray).
 
Die M135 heb ik al eens vaker langs zien komen. Waar heb je die vandaan, kan hem in de shop bij Tim nergens vinden namelijk.
 
Yep, om:

Gepost: woensdag 30 juli 2008 18:28:48

:D Ik was bij Tim op kantoor, dus meteen even gevraagd of er was of niet, was op voorraad was alleen nog niet zichtbaar in de webshop, meteen geregeld
 
ik gebruik naast de spoelemmer nog de tuinslang om The Bone en m'n washmitt uit te spoelen, iedere keer voordat ik ze weer opnieuw in 'vers' sop dompel. De tuinslang gaat iets sneller, vandaar.