• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 vragen ivm Collinite 476S.

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
deze middag de wagen eerst gewassen, 2 emmersysteem. Vervolgens gekleid, nogmaals gewassen en in de Collinite 476S gezet.
Hierover heb ik 2 vraagjes:
1- is er een cure tijd voorzien voor de Collinite?
2- heeft het nut qua glans om over de Collinite te gaan met wolfgang deep gloss paint sealant?

bij voorbaat dank voor de antwoorden.
 
Curetijd hangt af van de omstandigheden, temperatuur, zon etc. Swipetest biedt ook hier uitkomst. De 476 is erg lastig af te nemen als je hem eenmaal te lang hebt laten zitten. Ik doe meestal 2 panelen en na de tweede poets ik de eerste weer uit. Ik heb één keer de fout gemaakt de hele auto eerst te waxen en daarna uit te gaan poetsen, dat was zweten..

Waarom zou je de DGPS over de 476 willen doen? Standtijd van de 476 is extreem goed vind ik, heeft het bij mij de hele winter met gemak volgehouden vorig jaar.

Succes! :)^
 
Kwestie van opbrengen en afnemen heb ik het net als jij gedaan, en in dit weer was het afnemen kantje boordje.....:roll .
Wat de DGPS betreft, vraag ik mezelf af of het qua glans niet dat ietsje meer zou geven ?
 
Ik ga nog effe afwachten op andere reacties !;) Ik vind het soms een nadeel dat het een witte wagen is, die glanst zo "moeilijk" vind ik....
 
1- Cure tijd is swipetest.

2- Een sealant over een wax ???, ik zou eerder de sealant als onderlaag aanbrengen en dan aftoppen met een wax, maar geen ervaring hiermee dus dat zegt mij gevoel:-"

Ikzelf gebruik de 476s als onderste en de 915 om af te toppen omdat hij zo lekker ervan blinkt en graag mijn zilverkleurige auto in de wax zet.
En de standheid is lekker lang langer dan 6 maanden.
 
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, ik bedoelde met curetijd, of de Collinite nog bvb. 12 u. moet "nawerken" alvorens de auto buiten mag ?
Red Mist heb ik ook staan, mss dat dat meer glans geeft ?
 
"Nawerken" is niet nodig. Misschien een glaze onder de Collinite voor meer glans anders? De DJ Lime Prime Lite doet het erg goed op wit vind ik.
 
De Collinite zit er al op, dus een glaze eronder zal voor na enkele maanden zijn, vrees ik.
 
Als ik de collinite 476 aanbreng wacht ik minimaal 12 uur om hem te laten nawerken, uitharden i.v.m. "oplosmiddelen" voordat ik de 915 aanbreng en deze de 476 weer gedeeltelijk oplost.
En de glaze zou ik idd maar effe mee wachten gaat nu niet meer lukken.
Maar met een glaze kan betekenen dat de wax minder lang hecht en kortere standtijd tot gevolg hebben.
Zou je gewoon moeten uitproberen, heb deze wel onder mijn 476 omdat ik de lak wilde voeden nadat ik hem had gepolijst.
Maar tot dusver heb ik het gevoel dat de standtijd wel met 3 maanden is verkort, waarschijnlijk door de White Diamond.
 
Thx voor je antwoord, j.lipsch, de volgende maal probeer ik inderdaad eerst de glaze, en vervolgens de 476 S !!
 
Een 20tal minuten uit direct zonlicht...
DGPS...onder de colli aangezien het een sealant is,al hoewel ik het niet zou doen!!!!colli is gewoon goed,mn buurmans auto heb ik een jaar geleden gedaan
Rejex getopt met colli,heeft nog steeds erg mooie beading....hij wast zijn auto eens per week Mothers wax-california gold shampoo
 
Ik heb zelf de DGPS en ik heb de collinite 915. Ik denk dat je de DGPS als eerste laag moet aanbrengen omdat die sealant zich moet binden aan een schone lak. De wax zou je daar dan overheen moeten zetten. Ik vroeg mij hetzelfde een tijdje gelden ook af. Mijn gedachte was de DGPS over de wax te zetten voor extra bescherming. Echter de standtijd van de colli 915 is waarschijnlijk al langer dan de DPGS....

Wat ik nog wel wil doen binnenkort na het wassen is er een laagje M16 over die colli915 heen zetten. heb die al een tijdje niet gebruikt maar ik herinner me nog dat die over de lichte grijs metallic lak van mijn focus destijds een mooie agressieve glasachtige glans gaf. De collie heeft een meer ronde glans vind ik. Ik heb nu weer een lichte grijs metallic dus ik ga die collie 915 binnenkort eens toppen met M16 om te kijken hoe dat uitpakt. En dan heb ik gelijk een tweede waxlaag over die eerste heen ter extra bescherming.

Groeten GdV