• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2017 Ford Focus Wagon - M7289 Deep Impact Blue

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Volgende project/slachtoffer wordt de auto van mijn pa. Deze is in Januari nieuw geleverd. Ik heb er toen over gedacht om hem voor aflevering al een full detail te geven. Uiteindelijk hier toch vanaf gezien omdat de auto echt op bestelling geproduceerd is en dat de lak bij aflevering amper 3 weken oud was.

Merk+Type: Ford Focus Wagon
Uitvoering: 1.5 Ecoboost 150pk Titanium X
Bouwjaar: 01/2017
Kleur: M7289 Deep Impact Blue Metallic
Opties: ST spoilerkit met voorlip, sideskirts, achterlip, diffuser en grote achterspoiler, 18 inch lichtmetaal, rode remklauwen, privacy glas, adaptieve bi-xenon, navi met parkeercamera, advanced technology pack met automatisch inparkeren, city safety, cross traffic alert, verkeersbordherkenning etc. etc. Eigenlijk alles behalve lederen bekleding geloof ik.

IMG_3918_zps0acsynxq.jpg


De auto is tot nu toe altijd door mij gepoetst en bijgehouden. Dat wilt helaas niet zeggen dat er geen swirls etc. in zitten. Deze zaten er namelijk voor aflevering al in en niet zo'n beetje ook...

Daar gaan we wat aan doen!

Stappen zullen de gebruikelijke dingen zijn:

-Foamen
-Wassen
-Kleien
-Lak ontijzeren
-Polijsten grof
-Polijsten fijn
-Indien nodig nog super fijn polijsten
-Waxen

-Velgen zijn van de winter toen ze los lagen al helemaal gepolijst en in de Gyeon Rim coating gezet

-Speciale aandacht: bij de ST kit horen ook een diffuser en grilles in hoogglans zwart. Dat uni zwart luistert extra nauw met polijsten waarschijnlijk.
 
Gaaf, mooie kleur! Heb 'm zelf thuis ook. ;) Gekozen om flink het verschil te maken met polijsten met mijn Fiesta.

Grof polijsten lijkt mij inderdaad niet nodig. Zelf heb ik middel / fijn gepolijst met middel pad en daarna heel fijn gepolijst met een fijne pad. Beide stappen maakte zienderogen verschil tot een spiegel. Ondanks dat de lak "nieuw" was. Have fun!

20160806_174723.jpg
 
@Ric325i en @Chris van S. : geen zorgen. Onder grof versta ik de lichtste combo die toch de swirls eruit krijgt. Ik heb inderdaad het idee dat de lak vrij zacht is. Ga hem echt niet aanvallen met de equivalent van korrel 60.

Zal waarschijnlijk corrigeren met rupes medium groen worden of eens kijken of ik ergens kom met de grijze nanolex pads. De blauwe daarvan vind ik echt super om mee te finishen, maar de "cutting" versie was tot nu toe eigenlijk te "lief" voor auto's waar je echt correctie op nodig hebt. Wie weet bewijst hij op deze zijn nut.

Als ik die van Chris zo zie kan ik niet wachten om te beginnen. Dat Deep Impact Blue is echt een gave kleur. Helemaal als de metallic dadelijk nog mooi popt.
 
  • Leuk
Reactions: Chris van S.