• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail 2021 BMW 1 Reeks (F40)

Ciamician

Detailing guru
20 nov 2016
141
123
33
Vorige week een BMW 1 reeks (F40) onder handen genomen. Deze kreeg eerder dit jaar al een rondje Gyeon Rim. Het schoeisel was maw al vrij netjes, maar het lakwerk kon wel wat liefde (en een coating) gebruiken. Bij deze een (niet zo beknopte) fotoreportage.

Foamen, die werd gevolgd door een "gewone" was en decontaminatie met tar/iron remover:
qNDCNQD.jpg
fOKQBnk.jpg
iFDYD9g.jpg


Na het kleien op de operatietafel, de gebruikelijke swirls en hier en daar wat diepere krassen:
r1qiI41.jpg
XIlJaH5.jpg
LDH4A63.jpg



Aan de slag! De diepere defecten hadden de (trouwens uitstekende) Lake Country microfibre cutting pads + Scholl S3 nodig. De "normale" defecten hadden genoeg aan Sonax Perfect Finish + Scholl orange:
XiQ2yGd.jpg
coh624l.jpg
JktJEpX.jpg



Wat 50-50's:
gsv0l3x.jpg
1cS9Bg0.jpg
AVF6WTg.jpg

IMK7gzN.jpg

KSqRVXD.jpg




... en wat kleinere details:

C4buG1v.jpg

Og6vQNV.jpg


Na een stevig rondje Gyeon Prep.. klaar maken om Gyeon One EVO aan te brengen:
Hftzjjk.jpg
d7abPiE.jpg
KKnfBS4.jpg



Eindresultaat:
YvIiZHE.jpg

dDdmueD.jpg
cdKvIr2.png
ZDr2qVX.jpg


En nog wat bonus pics in een felle ochtendzon:

YFAS718.jpg

YRpppSz.jpg
ydSoKl0.jpg
c8EqxtT.jpg
a4EDGZ9.jpg

 
Laatst bewerkt:
Thanks, maakt het wat makkelijker om te vergelijken.
Soms wat moeilijk om exact dezelfde hoek te hebben, maar is al bij al goed gelukt.
 
Daar doen we het voor, de 50/50’s ;)

Maar echt een heel mooi resultaat @Ciamician ! Hoeveel passes heb je moeten doen met de combo’s? Hoor altijd dat bwm lak ontzettend hard is
De stukken zonder diepe defecten was meestal iets van 2-3 passes (waarbij 1 pass = 1 "dambord"). Valt dus best mee. De deuren waren bijvoorbeeld afgezien van de "normale" swirls vrij spotless en die gingen van deze abstracte kunst (combo van 3 inch + 5 inch pads) :

pWk7lWI.jpg


naar dit:

6JT9KwF.jpg


Op de stukken met hier en daar een diepe kras heb ik wel wat zwaarder geschut (microfibre + S3 + meerdere hits) nodig gehad, maar niets abnormaals.
 
Mag gezien worden! Mooi resultaat behaald! Zo zie je maar dat niet elke wagen hetzelfde is.
Ik moest op mijn 1-reeks de Rotary bovenhalen om correctie te verkrijgen…
 
Niet mijn wagen, maar toch niet leuk om te zien op een wagen waar ik nog maar enkele maanden voordien meerdere dagen aan bezig geweest ben :confounded:
Compleet nieuwe voorbumper + nieuwe koplamp (diepe kras in de behuizing).

200.gif


Untitled123.png

IMG_0434.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen