• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 1 reeks

Ik heb die ervaring met de pads ook...ze zijn tegenwoordig pakken minder kwalitatief dan een paar jaar terug...spijtig. Dikwijls na één keer gebruik en voorzichtig te reinigen in een zacht sopje, komt die velcrolaag toch los. Een paar jaar terug stak ik ze gewoon in de wasmachine en ze overleefden dit probleemloos. Dit kan je nu echt niet meer riskeren. Er is één uitzondering; de kompressorpads hebben dit probleem niet.

Sven;n390099 zei:
De wollen pad heb ik hier niet op getest. Een aanrader kwa pad: chemical guys hex logic ( geen vlakke structuur). Laat eens iets weten, hoe je bevindingen waren met de wollen pad.
Afgelopen zondag was mijn e92 aan de beurt en heb ik voor het eerst gewerkt met de monello paarse wol pad. 3 polijst rondes gedaan Veloce op paars met stand 5 en je moet even je draai vinden in het werken met deze pad maar hij werkt wel effectief en uiteindelijk is het te doen ik vond de machine wat hobbelen en trillen ( wellicht heb ik wat fout gedaan). Mezzo op oranje met stand 4 Finale op wit en stand 3 We hebben heel wat correctie behaald maar voor het mooie had hij eigenlijk nog 1 ronde op wol of geel nodig gehad maar goed dat doen we dan maar in het najaar.Met 2 man van 9:00 tot 17:00 gewerkt op alleen het lakwerk.

Tim;n390146 zei:
De structuur van pads voegt helaas helemaal niets toe aan de effectiviteit of het polijstresultaat. Maar ze zien er natuurlijk wel leuk uit. ;)

Een paarse Foamed Wool met Monello Veloce zal uitstekend werken voor de krassen. Voor het wat lichtere werk volstaat de gele Monello Raffini cutting pad met Veloce. Daarna afwerken met Mezzo en een witte pad en finishen met Finale op groen (of zwart).

Klopt dit wel wat je zegt tim?

Mezzo heeft een cutting factor van 3,5/5 en een witte pad 1,5/5
Final heeft een cutting factor van 2/5 en een groene pad 2/5

Zou je niet beter kunnen eindigen met Mezzo op groen en Final op wit?