Na een klein jaartje nog eens een "full" detail gedaan op een wagen die het wel kon gebruiken. Zowel vanbinnen als vanbuiten is deze kleine SUV erg goed gebruikt geweest:
Ook aan de buitenzijde heel wat "potentieel voor verbetering" zoals dat zo mooi heet:
Begonnen met het aanpakken van het schoeisel, die toch wel erg bruin was. Elke band voorzien van 3 rondjes CarPro ReTyre, wielkasten met een stevige portie Koch Chemie Green Star (1:5) en de wielen zelf met Auto Finesse Revolution + Gyeon Iron. Vervolgens begonnen met als prewash Stjärnagloss Först (grote fan!), gevolgd door de (oude) Bilt Hamber Auto-Foam. Daarna gewassen met Gyeon Restart Wash (als wijze van decon). Afgerond met een stevig bad Gyeon Iron + Gyeon Tar. Helaas geen foto's van het wasproces want ik moest wat haast maken door de felle zon. Op mijn telefoon enkel nog dit stukje abstracte kunst gevonden, met bruine en paarse accenten voor de liefhebbers:
Na het kleien (Bilt Hamber Auto-Clay + gedemineraliseerd water) direct wat defecten gespot, alsook het feit dat zowel de voorbumper als de achterbumper blijkbaar een soort van folie hebben waar de lak is overgespoten (met dank aan @AndyVR en @ivo's voor de bevestiging):
Ook een "mooi" voorbeeld van een stofje (of toch iets wat niet de bedoeling is) in de lak:
Vervolgens aan de slag gegaan met Scholl S20 + de navy Spider Pad. De sierlijsten en andere onderdelen in pianolak hadden daarnaast hadden vaak een andere combo nodig (Scholl S3 + S40 / Sonax Perfect Finish). De grills en (fake) uitlaten werden terug tot leven gewekt met Auto Finesse Tripple. Hieronder wat pics van het polijstwerk en wat 50/50's:
Na een paar keer een Gyeon coating te hebben aangebracht, vond ik het eens het moment om de Gyeon Wax uit te testen. Deze was erg makkelijk aan te brengen en nam ook goed af. Net ook iets minder stresserend en tijdsgevoelig dan een glasscoating. Hier en daar op wat plekken helaas iets te dik aangebracht, maar minder spierballenwerk vereist dan bvb een Soft99 Fusso (waar ik nog steeds nachtmerries van heb
):
We sluiten af met het eindresultaat in het avondzonnetje:
Ook aan de buitenzijde heel wat "potentieel voor verbetering" zoals dat zo mooi heet:
Begonnen met het aanpakken van het schoeisel, die toch wel erg bruin was. Elke band voorzien van 3 rondjes CarPro ReTyre, wielkasten met een stevige portie Koch Chemie Green Star (1:5) en de wielen zelf met Auto Finesse Revolution + Gyeon Iron. Vervolgens begonnen met als prewash Stjärnagloss Först (grote fan!), gevolgd door de (oude) Bilt Hamber Auto-Foam. Daarna gewassen met Gyeon Restart Wash (als wijze van decon). Afgerond met een stevig bad Gyeon Iron + Gyeon Tar. Helaas geen foto's van het wasproces want ik moest wat haast maken door de felle zon. Op mijn telefoon enkel nog dit stukje abstracte kunst gevonden, met bruine en paarse accenten voor de liefhebbers:
Na het kleien (Bilt Hamber Auto-Clay + gedemineraliseerd water) direct wat defecten gespot, alsook het feit dat zowel de voorbumper als de achterbumper blijkbaar een soort van folie hebben waar de lak is overgespoten (met dank aan @AndyVR en @ivo's voor de bevestiging):
Ook een "mooi" voorbeeld van een stofje (of toch iets wat niet de bedoeling is) in de lak:
Vervolgens aan de slag gegaan met Scholl S20 + de navy Spider Pad. De sierlijsten en andere onderdelen in pianolak hadden daarnaast hadden vaak een andere combo nodig (Scholl S3 + S40 / Sonax Perfect Finish). De grills en (fake) uitlaten werden terug tot leven gewekt met Auto Finesse Tripple. Hieronder wat pics van het polijstwerk en wat 50/50's:
Na een paar keer een Gyeon coating te hebben aangebracht, vond ik het eens het moment om de Gyeon Wax uit te testen. Deze was erg makkelijk aan te brengen en nam ook goed af. Net ook iets minder stresserend en tijdsgevoelig dan een glasscoating. Hier en daar op wat plekken helaas iets te dik aangebracht, maar minder spierballenwerk vereist dan bvb een Soft99 Fusso (waar ik nog steeds nachtmerries van heb
We sluiten af met het eindresultaat in het avondzonnetje:
Laatst bewerkt: