• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2x Mezzo oranje=Veloce op geel?

Egepolo

Detailing rookie
10 mrt 2014
131
0
Hallo, Aan gezien ik eerder m'n auto heb gepolijst met de volgende stappen: mezzo oranje, finale op wit. Nu is mijn vraag, nu ik niet helemaal tevreden ben over het resultaat. Kan ik nu zwaarder proberen? Of omdat ik eerder met mezzo op oranje heb gepolijst , dit nog een keer te doen? Heb ik dan hetzelfde resultaat bereikt als 1x veloce op geel? Swirls heb ik er wel uit gekregen, maar ik zit nog steeds met kalkvlekken na mezzo op oranje! Onder een bepaalde hoek duidelijk zichtbaar , deze zaten er al voordat ik ging polijsten.. Hoop dat me vragen een beetje duidelijk zijn!
 
Egepolo;n399136 zei:
... Swirls heb ik er wel uit gekregen, maar ik zit nog steeds met kalkvlekken na mezzo op oranje! ...

Normale kalkvlekken zitten meer aan de oppervlakte en zijn er eerder af dan de swirls
Als de swirls weg zijn en de vlekken niet, dan zitten de vlekken dus dieper
Daarvoor zal je of langer met oranje verder moeten of iets zwaarders nemen
Of en wat, kan je alleen zelf bepalen met een testspot
 
Met een tweede hit ga je meer correctie bereiken. Tussen de verschillende hits de lak inspecteren en als je niet tevreden bent nog een hit of een zwaardere combinatie overwegen vooraleer je verder afbouwt. Over die kalkvlekken kan ik je geen raad geven.