• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

303 - Aerospace Protectant of Auto Finesse - Dressle All Purpose Dressing

Hoi Nickkenny,

Omdat PB natural look niet beschikbaar was, werd mij geadviseerd voor Scholl Purple te kiezen.

Ik ben er erg tevreden over. Geeft een mooi matte glans, geen vette tulli en vlekt ook niet als er wat regen op komt.

Aanbrengen met pad, uitwrijven niet noodzakelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Waar wil je het voor gebruiken? Dashboard, motor ruimte of alles?

Ik heb beide 303 en AF en vind de 303 super. Maar vind de AF net zo goed eigenlijk. AF heeft naar mij inzien misschien een beetje meer glans. Nadruk op een beetje. Dit is altijd te verminderen door het na te wrijven met een mf doek.
 
Waar wil je het voor gebruiken? Dashboard, motor ruimte of alles?

Ik heb beide 303 en AF en vind de 303 super. Maar vind de AF net zo goed eigenlijk. AF heeft naar mij inzien misschien een beetje meer glans. Nadruk op een beetje. Dit is altijd te verminderen door het na te wrijven met een mf doek.

Gebruik voor Dashboard
303 besteld bij carclean
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Vandaag het dashboard en vinyl interieur gereinigd en behandeld met 303 Aerospace Protectant. Een deel had ik uitgewreven en een ander deel dus niet. Moet zeggen dat het niet uitgewreven deel eruit zag of het nieuw was (zeer tevreden) het uitgewreven deel gaf een iets meer zijdeglans effect wat mij meer beviel. Ik gebruik dit middel omdat mijn auto (dashboard) de hele dag gericht staat in de volle zon en bij de omschrijving van carclean het onderstaande stond wat mij deed overhalen om dit middel te proberen.

"303 Aerospace Protectant heeft beschermingsfactor SPF40. Het voorkomt uitdroging, scheurtjes en verkleuring door blootstelling aan de zon. Oorspronkelijk is dit product ontworpen voor de luchtvaartindustrie, dus moest het geschikt zijn voor een veel dichtere nadering van de zon!"
 
"303 Aerospace Protectant heeft beschermingsfactor SPF40. Het voorkomt uitdroging, scheurtjes en verkleuring door blootstelling aan de zon. Oorspronkelijk is dit product ontworpen voor de luchtvaartindustrie, dus moest het geschikt zijn voor een veel dichtere nadering van de zon!"

303 Aerospace Protectant is een fijne dressing.

Maar bovenstaande kreet waarmee hij wordt aangeprezen is een nogal raar verhaal vind ik. Immers, de zon staat op ongeveer 149.600.000 kilometer van de aarde. Vliegtuigen vliegen doorgaans op niet meer dan 15 kilometer hoogte. Het verschil in afstand tot de zon tussen een vliegtuig en de aarde is wat dat betreft te verwaarlozen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: FarAlley en D!m!tr!
303 Aerospace Protectant is een fijne dressing.

Maar bovenstaande kreet waarmee hij wordt aangeprezen is een nogal raar verhaal vind ik. Immers, de zon staat op ongeveer 140.000.000 kilometer van de aarde. Vliegtuigen vliegen doorgaans op niet meer dan 15 kilometer hoogte. Het verschil in afstand tot de zon tussen een vliegtuig en de aarde is wat dat betreft te verwaarlozen.

Staat in de omschrijving op de site bij carclean, ik heb dit niet verzonnen :neutral:
 
Echt heel raar vind ik het niet. Mensen die hoog in de bergen wonen moeten zich ook goed insmeren want de
UVstraling is daar veel hoger. Stukje uit de KIJK zegt het volgende over de huid maar dat geldt natuurlijk ook voor materialen.

Ik quote:
Inderdaad is het minuscule verschil in afstand tot de zon niet de reden waarom de zonkracht in de bergen hoger is, waardoor je meer ultraviolette straling opvangt en sneller verbrandt. Dit komt vooral door de schonere lucht in de bergen. Dichter bij zeeniveau zweven er allerlei stofdeeltjes rond in de lucht, die ultraviolet licht absorberen of weerkaatsen. In de bergen zijn er minder van dat soort deeltjes, dus bereikt meer ultraviolet licht je huid. Daarnaast kan er in de bergen sneeuw liggen. Valt hier ultraviolet licht op, dan wordt dit voor een flink deel gereflecteerd en kan het je alsnog verbranden.

Tot slot, zo vult Harry Slaper van het RIVM aan, heb je in de bergen vaak een groter stuk open hemel boven je, doordat er minder begroeiing en bebouwing is. Dit is van belang omdat ultraviolet licht niet alleen uit de richting van de zon komt, maar vanuit alle richtingen, door verstrooiing in de atmosfeer. Hierdoor geldt: meer ‘blote lucht’ je ziet, hoe meer uv je op je dak krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: FarAlley en StijnV