• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M Polierproducten

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen.

Wie heeft ervaring met de 3M Polierproducten?
Het gaat hier om de 1l flessen met Gele, groene en blauwe dop.
Stoffen deze erg of juist niet?

Mvg Nico
 
ik wacht niet op Bartr123 :-b ;)

met die 3M-lijn naast Meguiars werk ik ook naar behoeven mee en zeer tevreden over de resultaten
het stoffen van de fles met groene dop is er wel
beetje stof veeg je simpel ook wel weg, maar even de auto afspoelen als het veel is en het is weg.

maar dat verschilt wel icm de pads heb ik gemerkt
die gele stoft niet noemenswaardig en de paarse/blauwe ook niet
het zijn overigens geen literflessen maar 1Kg.
 
Let wel op dat de olieen in de 3M wat kunnen verbergen,verder niets aan het verhaal van HaroldV toe te voegen.
Alhoewel...
De groene dop is een zware compount,mss in overweging nemen om de lichtblauwe dop te nemen.
In veel gevallen krijg ik daar een mooi resultaat mee.
 
Wit en geel is een kilo, de anderen staan als liter aangegeven ( of het wat uitmaakt .... mag je zelf invullen )
Heb mij laten vertellen dat de: Zwart + Lichtblauw + Geel + Donkerblauw de 4 zijn waar je meeste / beste uit den voeten komt
( zelf geen ervaring NOG, maar ook dat gaat goed komen :) )
 
ik heb zelf een sample size fast cut plus staan en is denk ik te vergelijken met de inizio forza,maar de forza moet ik nog wat aan de tand voelen die heb ik net binnen en een sample size van tinus!de fast cut plus heeft echt een heerlijke bite:cool:
 
Ikzelf heb de 3M fast cut (groene dop), de fine compound (zwarte dop) en de machine polish (lichtblauwe dop). Ik heb het idee dat de fast cut sneller werkt dan de Inizio forza (voelt in ieder geval een suk grover aan), maar heb ze eigenlijk nog niet naast elkaar gebruikt om te vergelijken. Misschien maar eens een keer doen. Ik vind de 3M producten wel iets meer stoffen dan bv. de Monello of poorboys, maar dat is natuurlijk zo eraf te vegen. Verder werken ze zeker prettig.
 
Even op dit oude topic inhaken.
Ik heb bij mij ook slechts de groene & zwarte.

Nu heb ik PB BH glaze gekocht. Laat de zwarte een te grof oppervlakte achter voor de glaze?
MAW moet ik eerst nog met de Machine Polish over de lak (blauw/lichtblauw) om een correcte ondergrond te maken?
 
Kort antwoord: ja.
Zwart is een redelijk straffe polish, na deze moet je steeds finishen met blauw.
 
@Rodders : Dank je wel voor de reactie!

Binnen de 3m producten, welke moet ik dan aanschaffen?

3M polijstmiddel 09376 lichtblauw (hoogglans-perfect-it)
3M polijstpasta 80349 GEEL (pasta extra fijn)
3M poetsmiddel 09639 Handmatig Witte dop (FINESSE-IT FINISHING MATE) Zeer fijn polijstmiddel voor het verwijderen van lichte krasjes en oxidatie.

Ik vermoed GEEL, en dat de PB BH glaze de rest overneemt..?

Als weg wil bij 3M. Wat zou een carclean alternatief zijn? (of maakt het niet uit zolang het maar fijn pollijstend is?)



@Dré : In de schade wereld is de DAP bij pollijsten niet doorgedrongen. Daar word je opgevoed met een rotery. Deze middels zijn naar mijn mening uitermate geschikt voor dap. Ze zijn erg vettig, dus je kan er lange tijd mee doen op je lak zonder dat ze afbreken!
Wel is een IPA of alcohol oplossing nodig!
 
Zwart - LichtBlauw - Geel - DonkerBlauw is mij destijds aanbevolen als zijnde all-rounder

CC alternatief: de Monello Raffini Lijn: Inizio Forza - Mezzo - Finale ( van grof naar fijn ( en dit zijn dus alleen de polijstmiddelen ))
 
@mk-us lichtblauw 09376 staat volgens 3M aangegeven als toe te passen als laatste stap op donkere kleuren ter verwijdering van poetswaas. Bevat zeer fijn aluminium oxide mineralen.

Al dus zijn de fijne machine pollijst.
Fijner dan geel lijkt me.

Staat je 3M product rijtje ook op grof naar fijn? Volgens mij niet.
Naar mijn mening (& 3m verkoop Folder) is de juiste methode: zwart - geel - donkerblauw - lichtblauw - glaze - wax

Ik denk dat donkerblauw gouden middenweg is. Ik ga vanmiddag wel kijken bij autmaterialen zaak! Post de reacties hier wel!
 
Misschien off topic, maar wat biedt 3M extra op de 3 product series die CC aanbiedt?
Nu weet ik dat er een verschil zit tussen Monello en Poorboys. en hierdoor voor verschillende situaties zijn te gebruiken.
heeft de 3M serie ook een eigenschap die in andere middelen niet aanwezig is?
gewoon interesse hoor.:weetniet
 
@ATS: 3M komt zoals gezegt uit de schadebranche. Ben je (als stagair, of medewerker van een dergelijk bedrijf) werkzaam in de branche geweest, dan is de kans ZEER groot dat je met VEEL 3m producten fijn gewerkt hebt.
Ikzelf heb 2jaar terug 2 x 1KG potten aangeschaft van 3M omdat ik het gebruikte tijdens stages. Toen heb ik voldoende uren achter de rotery gestaan. Carclean was toen nog onbekend voor mij.

VEEL schadebedrijven kennen de effecten van juist Polieren niet. Bij van Kruisdyijk (die prijzen gewonnen heeft) wisten de mensen niet goed wat ze met polijsten konden bereiken. Producten & machines werden foutief gebruikt. (alleen rotery's, veelste wild & grof)

De kwaliteit van deze producten is hoog, mits juist gebruikt. 3M heeft geen eigenschappen wat CC producten niet hebben. WEL hebben ze een andere werkwijze.

Ik heb me er een beetje in verdiept.. Afhankelijk van de schade aan de lak kies je een 3M methode om het te herstellen.
Bijvoorbeeld: Wetsanden 3M op een diepe kras.
Methode:
Wetsanden p2000, p2500, GROFSTE Compound (wit)+cuttingpad, Extra-FIJN Compound (geel) + wafelpad, hologram Compound (blauw)+wafelpad, glaze, was.

Het is het Perfect III system. Maw, in 3stappen kan je de schade herstellen. Daarom maakt 3M schuurpapier tot p2500, niet p3000.
(ikzelf zou ZEKER altijd nog p3000 nabewerken) Hun grofste compound (wit) + 3M cuttingpad zijn in staat de p2500 krassen in de lak weg te werken. Dus daarom maken ze het niet.

Het op de juiste manier gebruiken van 3M producten is afhankelijk van met welk product je begint!

Wit -> Geel -> Blauw -> glaze
Groen -> Geel -> Blauw -> glaze
Zwart -> Lichtblauw -> Blauw -> glaze
(5-8jaar terug waren de kleuren anders.)

3M grofheid/slijpgraad op volgorde
Wit, Groen, Zwart, Lichtblauw, Geel, Blauw

Geel & Lichtblauw zijn BEIDE FIJNE pollijstmiddels, met waas-remover (om IPA uit te sluiten). BEIDE gemaakt om te finishen. Hierna is de ondergrond geschikt genoeg voor bijvoorbeeld PB BH!
Lichtblauw is GROVER dan Geel.

Dus let daarop. Geel nabewerken met Lichtblauw is een verspilling van je tijd.
 
Plaatje bij het praatje, van links naar rechts: grof -> fijn.

1fcf86eb.jpg
 
nicknameless zei:
Plaatje bij het praatje, van links naar rechts: grof -> fijn.


Ik heb de 3e van links hier staan met zwarte dop.
Geleend van mijn werk om waarschijnlijk voegelpoep vlekken of soort van vinger afdruk vlekken(toen de lak nog heel vers was) weg te poetsen.
(Volvo V70)

Werkte perfect ,maar nu snap ik ook waarom hij niet perfect glans meer heeft op de behandelede plekken.
er zijn dus nog fijnere soorten om na te bewerken.

Ik zal morgen eens vragen of ze nog meer hebben staan, om het ''af'' te maaken.
gr
 
Mooi plaatje. Nog een toevoeging.

Mocht je 3M willen proberen & primair zwarte (donkere) auto's willen behandelen. De Zwarte + Lichtblauw compound schijnt hiervoor speciaal ontwikkeld te zijn.