• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M producten niet goed genoeg

Eerste vraag, hoe heb je het verwerkt? Hier een voorbeeld hoe Dibbuz het machinaal heeft verwerkt : Klikerdeklik

Heb je daarnaast voordat je BH heb opgebracht de lak gepolijst. Indien je dit al heel goed hebt gedaan zal de black hole nog wel wat toevoegen, maar zo weinig dat je dit vaak niet ziet.
 
Ik heb deze inderdaad helemaal gepolijst. Ook met het polijstmiddel van PB. De blackhole heb ik ook met de machine aangebracht.

Het viel me op dat ik helemaal geen swirl en was krassen heb. Enigen krassen die ik had was van mijn vrouw die pasgeleden door de bosjes is gereden. (geen grap)
 
ivo's;334213 zei:
Totdat je na het polijsten gaat afnemen met eraser/IPA...
De finishing polish van 3M is flink vettig en verbergt dus nog een heeeeeeele hoop oneffenheden.
Zelfde geldt voor de wax van 3M, kijk diezelfde auto na 5 wasbeurten nog maar eens aan :)_[]

Dat doet me denken aan toen ik bij een autogarage werkte, daar gebruikten ze cartec (colorline) dat ziet er ook heel mooi uit, maar dat is maar tijdelijk. Na ongeveer 2 weken is het weer weg:confused:
Dan toch maar liever een lange dag bezig en een mooi resultaat:party:
 
Ik blijf me daar inderdaad ook over verbazen!

De poetsers die ik ken (bedrijfjes die poetsen voor verschillende dealers in de buurt) gebruiken (denk ik) ook 3m en Cartec. Beading is na een week gewoon WEG!!! Vind dat eigenlijk een beschamend iets, je betaald er veel geld voor en na een week kun je de auto weer terug brengen bij wijze van spreken!

Zoals hierboven al gezegd: liever een dag zwoegen en er maanden lang plezier van hebben, dan het uitbesteden voor veel geld en na een week de auto in dezelfde staat als voorheen terugvinden.....

grtz. Justin
 
ik heb het genoegen gehad 3m en cartec te mogen te gebruiken beide hadden niet mij voorkeur.

vooral 3m stoft snel ,de nieuwe lijn van 3m stoft niet.

3m is niet verkeerd maar heeft het voor mij niet