Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met het testen van wat 3m producten.
Nu heb ik de groene, gele en blauwe variant inclusief pad. In mijn topic heb ik hier al een korte review over geschreven en over het algemeen ben ik ook aardig tevreden over deze producten.
https://forum.Carclean.com/cc_postst15430p3/Show-Off-s-Luziano.aspx
Nu merkte ik alleen wel dat er bepaalde oliën in de gele en blauwe variant zitten. Dit zal waarschijnlijk de reden zijn (tezamen met de apart gevormde pads) dat ze nogal spetteren kunnen op hogere toerentallen.
Het testen van deze producten heb ik gedaan op een uni zwarte ferrari 456gt. Een érg moeilijk lak kan ik jullie zeggen. Laat zich niet zomaar kras-vrij maken.
Nu is het alleen zo de oliën in de finishende polijstproducten (blauw en geel) zorgen voor een ontzettende wet look.
Vanmiddag heb ik de auto direct na het polijsten (dus zonder glaze of wax) even vol in de zon gezet. Het resultaat, zo goed als kras-vrij, geen hologrammen, en dus een ontzettende mooie wet-look.
Het gaat hier dus alleen om de bovenkant van de motorkap van de ferrari. Deze glans heb ik zonder wax bij monello producten nooit voor elkaar gekregen.
Nu vraag ik mij af... wat doen deze oliën met mijn wax laag en de hechting daarvan? En zal deze glans niet na 3x wassen weer verdwenen zijn?
Ik heb zowel meguiars, monello als collinite liggen, dus wat dat betreft keuze genoeg qua wax.
Denken jullie dat het verstandig is om een wax van 3m te gebruiken? Of zal dit niets uitmaken?
Gr. Luziano.
Nu heb ik de groene, gele en blauwe variant inclusief pad. In mijn topic heb ik hier al een korte review over geschreven en over het algemeen ben ik ook aardig tevreden over deze producten.
https://forum.Carclean.com/cc_postst15430p3/Show-Off-s-Luziano.aspx
Nu merkte ik alleen wel dat er bepaalde oliën in de gele en blauwe variant zitten. Dit zal waarschijnlijk de reden zijn (tezamen met de apart gevormde pads) dat ze nogal spetteren kunnen op hogere toerentallen.
Het testen van deze producten heb ik gedaan op een uni zwarte ferrari 456gt. Een érg moeilijk lak kan ik jullie zeggen. Laat zich niet zomaar kras-vrij maken.
Nu is het alleen zo de oliën in de finishende polijstproducten (blauw en geel) zorgen voor een ontzettende wet look.
Vanmiddag heb ik de auto direct na het polijsten (dus zonder glaze of wax) even vol in de zon gezet. Het resultaat, zo goed als kras-vrij, geen hologrammen, en dus een ontzettende mooie wet-look.
Het gaat hier dus alleen om de bovenkant van de motorkap van de ferrari. Deze glans heb ik zonder wax bij monello producten nooit voor elkaar gekregen.
Nu vraag ik mij af... wat doen deze oliën met mijn wax laag en de hechting daarvan? En zal deze glans niet na 3x wassen weer verdwenen zijn?
Ik heb zowel meguiars, monello als collinite liggen, dus wat dat betreft keuze genoeg qua wax.
Denken jullie dat het verstandig is om een wax van 3m te gebruiken? Of zal dit niets uitmaken?
Gr. Luziano.