Afgelopen weekend had ik een maat vanuit Nissanclub Nederland op bezoek om de Primera P10GT te gaan detailen. Dit was hard nodig. Een snelle blik liet zien dat de motorkap onder de ingevreten vogelpoep zat, zo ook het dak.
Ik heb dit helaas niet allemaal weg kunnen krijgen, het is wel iets minder geworden. Voor dat soort heftige plekken heb ik dan toch een meer schurend polijstmiddel+pad nodig, als het al mogelijk is om zulke plekken weg te poetsen. ScratchX op de machine hielp ook niks.
Gewassen met Meguiars NXT shampoo. Zoals je ziet: geen bescherming meer.
Na het wassen al iets van glans te zien.
Lelijke plek, waarvan er meer zijn.
Kras.
Begonnen met de Meguiars Claybar. Dit was hard nodig, motorkap en dak waren er verreweg het ergste aan toe.
Na het kleien gepolijst met de machine icm Chemical Guys CGC-2. Daarna de Meguiars M7 Glaze Polish. Antony gaf de voorkeur aan zijn Meguiars Gold Class wax dus die handmatig aangebracht. Dat vervolgens afgemaakt met een laagje Ultimate Quick Detailer. Kunststof in de Trim Detailer gezet en de banden in Endurance High Gloss.
Hier het resultaat:
Ook de hond was tevreden.
Was weer een mooi klusje, auto is niet 100% strak maar wel enorm opgeknapt.
Ik heb dit helaas niet allemaal weg kunnen krijgen, het is wel iets minder geworden. Voor dat soort heftige plekken heb ik dan toch een meer schurend polijstmiddel+pad nodig, als het al mogelijk is om zulke plekken weg te poetsen. ScratchX op de machine hielp ook niks.
Gewassen met Meguiars NXT shampoo. Zoals je ziet: geen bescherming meer.
Na het wassen al iets van glans te zien.
Lelijke plek, waarvan er meer zijn.
Kras.
Begonnen met de Meguiars Claybar. Dit was hard nodig, motorkap en dak waren er verreweg het ergste aan toe.
Na het kleien gepolijst met de machine icm Chemical Guys CGC-2. Daarna de Meguiars M7 Glaze Polish. Antony gaf de voorkeur aan zijn Meguiars Gold Class wax dus die handmatig aangebracht. Dat vervolgens afgemaakt met een laagje Ultimate Quick Detailer. Kunststof in de Trim Detailer gezet en de banden in Endurance High Gloss.
Hier het resultaat:
Ook de hond was tevreden.
Was weer een mooi klusje, auto is niet 100% strak maar wel enorm opgeknapt.