Omdat ik morgen met de Primera op Automaxx Streetpower sta vanuit Nissan Club Nederland heb ik vandaag vna 09.30 tot 17.15 gepoetst met een kameraad van me. De auto is met enige regelmaat ook op deze manier te zien:
Ipv de standaard 131 pk motor ligt er nu een Japanse importmotor in met standaard 187 pk. Deze gebruikt oa het Nissan-VTEC systeem; NeoVVL. Ding levert vermogen tot de 8000 rpm.
Ontopic:
Geen foto's van tussendoor omdat we zo allemachtig druk waren. De foto's die ik heb zijn slecht, ik gok dat na zondag ik betere foto's heb.
Ik had de auto vorige week al gefoamed (SSF), gewassen (Meguiars Hyperwash) en gedroogd (Poorboys Waffle Weave towel). Vandaar hebben we het volgende gedaan:
- beoordeeld of kleien nodig was, was niet het geval
- velgen gereinig met Meguiars All Wheel cleaner en een Mothers borsteltje om alles goed los te schrobben
- alle trims gedaan met spul van Poorboys
- ramen gereinigd met Chemical Guys Streak Free Window
Toen tussendoor de motorkap open gezet en de onderkant van de motorkap met APC schoongemaakt. Smoelt toch weer lekkerder zo.
Daarna verder gegaan:
- polijsten met Chemical Guys CGC2 op een witte pad
- glazen met Poorboys Black Hole op een zwarte pad (geleend van Patrick)
- waxen met Collinite 945 op een zwarte pad (ook geleend van Patrick)
Daarna de auto opgekrikt en de velgen gedemonteerd:
- velgbed met Poorboys APC en bijhorende Mothers borstel schoongeboend
- velgrand met Mothers Mag & Alu polish +polijstcone gepolijst
- velgbed en buitenkant velg in de Collinite 945 gezet
Bovenstaande ritueel na 1 velg nog 3 keer herhaald.
Daarna naar de wielkasten gegaan:
- ruim insprayen met Poorboys APC
- alle wielkasten goed uitgeboend met bijhorende borstel van Mothers
- delen van de ophangings ook gelijk meegenomen
- eea uitgespoten met tuinslang
- ongelovelijk veel bruine drap los zien komen
Daarna nog even snel de deursponningen meegepakt met Meguiars Ultimate Quick Detailer.
Toen tussen de buien door alle wielnaven weer diepzwart geverft en de remklauwen rondom weer fel oranje gemaakt.
Daarna de wielen weer gemonteerd en de auto met erg mooie beading onder de carport geduwd.
Ik ben kapot.
Paar sneak-preview pics:
Ipv de standaard 131 pk motor ligt er nu een Japanse importmotor in met standaard 187 pk. Deze gebruikt oa het Nissan-VTEC systeem; NeoVVL. Ding levert vermogen tot de 8000 rpm.
Ontopic:
Geen foto's van tussendoor omdat we zo allemachtig druk waren. De foto's die ik heb zijn slecht, ik gok dat na zondag ik betere foto's heb.
Ik had de auto vorige week al gefoamed (SSF), gewassen (Meguiars Hyperwash) en gedroogd (Poorboys Waffle Weave towel). Vandaar hebben we het volgende gedaan:
- beoordeeld of kleien nodig was, was niet het geval
- velgen gereinig met Meguiars All Wheel cleaner en een Mothers borsteltje om alles goed los te schrobben
- alle trims gedaan met spul van Poorboys
- ramen gereinigd met Chemical Guys Streak Free Window
Toen tussendoor de motorkap open gezet en de onderkant van de motorkap met APC schoongemaakt. Smoelt toch weer lekkerder zo.
Daarna verder gegaan:
- polijsten met Chemical Guys CGC2 op een witte pad
- glazen met Poorboys Black Hole op een zwarte pad (geleend van Patrick)
- waxen met Collinite 945 op een zwarte pad (ook geleend van Patrick)
Daarna de auto opgekrikt en de velgen gedemonteerd:
- velgbed met Poorboys APC en bijhorende Mothers borstel schoongeboend
- velgrand met Mothers Mag & Alu polish +polijstcone gepolijst
- velgbed en buitenkant velg in de Collinite 945 gezet
Bovenstaande ritueel na 1 velg nog 3 keer herhaald.
Daarna naar de wielkasten gegaan:
- ruim insprayen met Poorboys APC
- alle wielkasten goed uitgeboend met bijhorende borstel van Mothers
- delen van de ophangings ook gelijk meegenomen
- eea uitgespoten met tuinslang
- ongelovelijk veel bruine drap los zien komen
Daarna nog even snel de deursponningen meegepakt met Meguiars Ultimate Quick Detailer.
Toen tussen de buien door alle wielnaven weer diepzwart geverft en de remklauwen rondom weer fel oranje gemaakt.
Daarna de wielen weer gemonteerd en de auto met erg mooie beading onder de carport geduwd.
Ik ben kapot.
Paar sneak-preview pics: