• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aan welke zou ik als eerste gaan beginnen? Golf of Passat? MY FIRST DETAIL JOB *UPDATE en klaar !!!

partyconcepts

Detailing rookie
5 aug 2011
53
0
Hoi Allemaal,

Nu mijn lijst en bestelling compleet is kan ik gaan beginnen met detailen.
hier de link naar mijn lijst in het forum project


EN DIT IS DE COLLECTIE

DE COLLECTIE

Dit zijn de 2 uitdagingen welke ik handmatig ga detailen

VW PASSAT 2.0 FSI HIGLINE 2006


passat.jpg


Of deze

vW GOLF III 1.6i UIT 1996

golf.jpg



MET WELKE ZOU IK GAAN BEGINNEN ?????
 
Ok hier komt ie dan. Mijn eerste detail JOB. Door jullie gekozen de wijrode golf 3.

Voor de behandelingen:

SANY0073.jpg


SANY0076.jpg


SANY0075.jpg


SANY0096.jpg



Het wassen met wielkasten en velgen !

SANY0078.jpg


Kleien:

SANY0082.jpg


SANY0086.jpg


SANY0088.jpg



Polishing:

SANY0099.jpg


SANY0090.jpg





Glaze:

SANY0101.jpg


SANY0089.jpg


SANY0104.jpg


SANY0108.jpg


Sealant:

Nu alleen de motorkap gedaan en dan zondag verder !!!




Wat denken jullei ervan???
 
Netjes hoor. En volgens mij een uato zonder blanke laklaag? M'n moeder had vroeger een brandweerrode Golf II. Daar waren de doeken etc ook altijd rood na het poetsen.
 
dank jullie wel en ibizasigno DKBM. Inderdaad een auto zonder blanke lak laag. Ik ben nu benieuwd hoe lang hij deze glans volhoud !!!!

Maar mijn arm is wel dikker geworden !!! :D :D
 
Goed bezig, ga zo voort. Dit is een dankbare kleur om de vorderingen op te kunnen zien.
Al een beetje spierpijn in je armen?
 
Ziet er goed uit hoor! Wat vind je er zelf van? Je ziet toch wel een enorm verschil neem ik aan? :)^
 
frada zei:
Ziet er goed uit.

Nog niet over een dapje nagedacht ?

Goed plan om daar eens over na te denken............zeker met de zwarte Passat, weet er alles van.
Buiten veel plaatwerk (auw auw armpjes) is de lak hard.
 
Met het resultaat ben ik tevreden. Veel beter dan dat hij eerst was.
Ik heb wel gemerkt dat het echt weg werken van swirls een hele klus is wat me met een pad met een lichte cutting factor( witte monello) en de PB polish niet gelukt is. Een aantal lichte swirls zijn wel weg maar er zijn er nog genoeg.
Verder werkt dus de PB polish super fijn. Goed op te brengen met een monelo pad. De black hole met een zwarte monello pad en de PB EXP sealant met een rode Monello pad.
Ik heb ook de MF pads geprobeerd maar ik heb het idee dat ik met de schuimpads een veel dunnere laag kan aanbrengen met minder sealant dan de MF pad. Maar goed dit was mijn eerste ervaring hiermee.

Verder is mijn arm inderdaad wat dikker geworden en misschien als kers cadeau een DAP zou niet verkeerd zijn. !!!! Maar ik ga toch de passat nog met de hand proberen of ik zou als een dap ergens moeten kunnen lenen..

Hier onder de laatstefoto's met met de PB sealant en de system rubberplast.


Links de sealant aangebracht met de rode monello pad en rechts met PB MF pad.

SANY0117-1.jpg




Maar hier het resultaat van de PB EXP sealant

SANY0126.jpg



DSC01583.jpg



DSC01581.jpg



DSC01580.jpg





Mooie wolken he !!!

DSC01591.jpg


DSC01595.jpg



en het water loopt er zo vanaf. ongelofelijk !!!

DSC01598.jpg
 
Bespaar je de moeite op de Passat. Mijn advies: Passat ofwel met de machine doen of niet. Scheelt een berg tijd en frustratie! ;)
 
Ziet er erg goed uit!
Ik heb zelf ook een knal rode auto gehad, en dat vond ik altijd geweldig om te poetsen. De kleur rood wordt altijd zo intens, als je regelmatig een nieuwe wax laag zal opbrengen zal de auto de kleur
echt goed behouden. Ook zal je veel bekijks trekken (dat was mijn ervaring):ja
 
Ziet er goed uit zeg:)^ Mooie glans, echt n kleur om weer van te genieten.

Welke vond je lekkerder werken met de exp, de pb pad of de monello? Ik zelf vind het niet lekker werken om met een MF pad de wax aan te brengen, SF werkt prettiger vind ik.