• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen Gyeon Syncro coating

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Dag mededetailers,

Misschien een rare vraag maar om tijd te sparen voor de klant had ik het idee om de wagen eerst volledig exterieur te behandelen + aanbrengen van de coating en zou ik op de volgende dag dan het interieur behandelen (dus terwijl de coating aan het uitharden is).

Mijn vraag is dus of dit aan te raden is of dat ik dat best niet samen doe. De wagen wordt volledig binnen behandeld en staat dus de hele tijd droog.

Alvast bedankt.
 
Net even gevraagd op de chat van carclean.com en onderstaand is de beste manier van werken.

Tijdens het aanbrengen van de 2 lagen basecoats (met minimum 1 uur tussen de lagen door) is het best om 4 uur te wachten voor de topcoat. Wanneer de topcoat (skin) is aangebracht kan je in feite al na enkele uren verder werken aan de wagen en hoef je dus geen 24 uur te wachten op de volledige uitharding (zolang het geen al te vuile klusjes meer zijn natuurlijk :).

Dit te info :).
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Heb je of anders gezegd, is het na MOHS -> MOHS -> SKIN nog nodig om een laag Cure aan te brengen?
Komt geen einde aan al die lagen :)
 
Volgens de handleiding is dit niet nodig en heb ik dus ook niet gedaan ;). Weet ook niet wat de meerwaarde juist is.
 
Het andere was dat ik een MOHS pakket had aangeschaft omdat de syncro niet uit voorraad. Later (2 weken) alsnog SKIN erop, dit is iig langer dan 4 uur. Het is net alsof je er WD40 op smeert. Super glad en glanzend, ben benieuwd naar de standtijd.
 
  • Leuk
Reactions: BOBO