• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen QD+ .. graag wat tips

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
geraak er maar niet aan uit wat ik nu best zou gebruiken om QD+ aan te brengen. Heb dus al geprobeerd :

- rechtstreeks op de lak - werkt niet zo fijn, er gaat redelijk wat produkt verloren als het waait
- eerst op een PBW deluxe mega towel - werkt snel maar er kruipt heel wat produkt in het doek

nu heb ik al gelezen dat er mensen zijn die een PBW MF pad gebruiken maar die vind ik nogal klein om iets wat eigenlijk snel moet gaan.

- had de Mr Pink op mijn lijstje staan maar bij Dodo Juice raden ze die niet aan omwille van de katoenen randen, die niet erg geschikt zijn voor de lak.
- nu zou de Dodo Juice Blue Roo iets kunnen zijn. Maar vind daar nergens de afm. van. Bij Dodo raden ze dat aan te gebruiken icm polish, dus ook te gebruiken met QD+ ??

of hoe doen jullie het ?

Rechtstreeks op de lak spuiten lak spuiten van dit soort producten (met toegevoegde wax) is een no-no :no krijgen je vlekjes van, is al vaker aan de orde geweest. Ik gebruik het echt op een MF doek, in de meeste gevallen een dikkie dik, werkt prima, en voor wat betreft het feit dat er veel product verloren gaat, nee vind ik niet. Het product gaat niet verloren, de doek neemt het op, maar de doek wordt niet droog, dus je kan er gewoon de auto mee doen. Dat is nu eenmaal de eigenschap van MF.
De Mister Pink is een item voor het interieur/dashboard, dus inderdaad niet geschikt hiervoor, dit geldt ook voor de Blue Roo, die is van MF, dus dezelfde eigenschappen als een MF doek.

stimpy68 zei:
....dit geldt ook voor de Blue Roo, die is van MF, dus dezelfde eigenschappen als een MF doek.

dus met de Blue Roo zou het wel kunnen ?

/edit : hmmm geen dikkie dick te vinden, welk ander doek zou je hiervoor nog durven aanraden ?

Een dikkie dik is niets anders dan een dikke MF doek, zoiets als de Deluxe Mega Towel, ook gewoon MF. De dikkie dik was een tijdje geleden een eenmalige aanbieding, dus niet meer te krijgen.
Ik gebruik dus gewoon een Microvezel doek.