• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen & verwijderen Rain Clear

BasPH

Detailing rookie
18 okt 2012
17
0
Twee weken geleden heb ik Glass Scrub en Rain Clear van Pro Vision aangebracht op mijn ruiten. Dit heb ik als volgt gedaan:

Ruit schoonmaken met Glass Scrub:
1. Ruit natmaken
2. Met foam applicator de glass scrub ter grootte van een erwt aangebracht
3. Ruit afspoelen
4. Water afnemen met microvezel doek

Daarna Rain Clear aangebracht:
1. Met een foam applicator Rain Clear ter grootte van een erwt aangebracht
2. 10 minuten wachten
3. Met (droge) microvezeldoek afnemen

Pas boven 120 km/h zie ik druppels van mijn ruit af glijden, en elke ochtend zit er een irritante waas op mijn ruit die pas na 3 of 4 keer met de ruitenwisservloeistof weg is. Als ik een emmer water over mijn ruit gooi, dan rolt het grootste gedeelte er wel vanaf zoals het hoort, maar het lijkt alsof er een heel dun laagje water over de hele ruit achterblijft.

Zo ziet de voorruit er elke ochtend uit:
2012-11-06081640-1.jpg


Het ik het juist aangebracht? Had ik langer moeten wachten of andere materialen moeten gebruiken? Ik wil het best nog een keer proberen als ik iets fout heb gedaan, dus hoe haal ik de huidige Rain Clear-laag weg?
 
Ik gebruik ook de glass scrum en vervolgens rain clear. De rain clear (liquid) breng ik met een doek aan en na een minuut neem ik het af met een microdoek (wel goed boenen).
Werkt bij mij perfect.
 
Ik denk dat je het niet voldoende hebt afgenomen...
Op de fles staat volgens mij ook, eventueel met water afnemen.
 
Ruit schoonmaken met Glass Scrub:
1. Ruit natmaken
2. Met foam applicator de glass scrub ter grootte van een erwt aangebracht
> De Glass Scrub inwerken waardoor het zijn reinigende werking gaat doen.
3. Ruit afspoelen
> ... en ontvetten met een beetje alcohol
4. Water afnemen met microvezel doek

Daarna Rain Clear aangebracht:
> Ruit goed droog maken
1. Met een foam applicator Rain Clear ter grootte van een erwt aangebracht
> Hoeft niet veel te zijn maar één erwt lijkt mij te weinig
2. 10 minuten wachten
3. Met (droge) microvezeldoek afnemen
 
BasPH;304274 zei:
en elke ochtend zit er een irritante waas op mijn ruit die pas na 3 of 4 keer met de ruitenwisservloeistof weg is.

Dat verklaart deels waarom er een waas achter blijft, de ruitenwisservloeistof tast je laag aan.

Zelf zweer ik bij de Turtle Wax Rain Kleer. En daarbij, ik probeer het gebruik van de ruitenwissers en vloeistof tot een minimum te beperken, lees; niet te gebruiken :eek:)

Onderstaand filmpje als ik de snelweg oprij met een kilometertje of 60 en vervolgens richting de 100

 
dat is precies waarom ik het niet meer gebruik voor mijn auto. Hoe mooi het ook klinkt dat je geen ruitenwissers hoeft te gebruiken, je raam wordt vies onder het rijden. Het slijten van de laag geeft een vreselijk irritante waas op de ruit die ik 's nachts zelfs als gevaarlijk ervaar icm licht van tegemoetkomend verkeer.
Wellicht dat het wel mooi werkt voor de mensen die korte stukjes rijden.
 
Oke bedankt, zal het binnenkort een keer opnieuw aanbrengen zoals RedCat het heeft uitgelegd. Gaat de oude laag volledig weg als ik Glass Scrub + alcohol gebruik?
 
WouterP;304290 zei:
Hoe mooi het ook klinkt dat je geen ruitenwissers hoeft te gebruiken, je raam wordt vies onder het rijden.
Ik probeer minstens 1 keer per week de auto af te spuiten in de wasbox, kwestie van naderhand even een doekje over de ramen halen en ze zijn schoon.

WouterP zei:
Wellicht dat het wel mooi werkt voor de mensen die korte stukjes rijden.
Ik rij hoofdzakelijk van huis naar werk en vice versa, +/- 14 km per dag waarvan 6 km snelweg, dus voor mij werkt het perfect.
 
hier zo'n 300km per dag, met Dodo SN Glass Sealant erop
Werkt prima, standtijd van 2,5 -3 mnd (15K km's) dus hier aardig tevreden.
 
RedCat;304280 zei:
Ruit schoonmaken met Glass Scrub:
1. Ruit natmaken
2. Met foam applicator de glass scrub ter grootte van een erwt aangebracht
> De Glass Scrub inwerken waardoor het zijn reinigende werking gaat doen.
3. Ruit afspoelen
> ... en ontvetten met een beetje alcohol
4. Water afnemen met microvezel doek

Daarna Rain Clear aangebracht:
> Ruit goed droog maken
1. Met een foam applicator Rain Clear ter grootte van een erwt aangebracht
> Hoeft niet veel te zijn maar één erwt lijkt mij te weinig
2. 10 minuten wachten
3. Met (droge) microvezeldoek afnemen


Ik gebruik na het uitdampen van de Provision (5 min.), een paar spraytjes water waarna ik het met een droge doek afneem.
Hierdoor hoef ik niet te boenen en veeg je de waas makkelijk weg.
 
Na de eerste keer afnemen van de Rain Clear deze nogmaals afnemen met een schone doek en een spraytje water of detailspray.

ProVision adviseer de laag maandelijks aan te brengen bij veel rijden dan heb je ook weinig last van slijtage van de laag.
 
Lijkt er inderdaad op dat het raam niet goed ontvet is en deze laag nu opgesloten zit. Ik heb mijn laag er nu ruim 3 maanden opzitten en werkt nog steeds naar tevredenheid.

Goede voorbereiding/ontvetten is inderdaad wel van belang. Ik gebruik een mengsel van 50% glassex (voor de reiniging) en 50% spiritus (om de strepen tegen te gaan) als ruitenreiniger om de ramen voor te bereiden.

Kreeg deze tip van een medewerker van één van de grootste ruitvervangers/reparateurs in NL. Zij gebruiken deze verhouding ook.
 
De stappen die ik heb gevolgd en zonder enige waas is;

Ruit geclayed, daarna ontvet met ipa 1/3, Rain Clear aangebracht met microvezel pad. even laten drogen... Daarna uitgeboend met ruitendoek met beetje demiwater.

Het valt me ook wel op als je ruit wat vuiler is dat de werking verminderd. Maar vanaf + - 55 km-u gaan de druppeltjes ervanaf als je ruit proper is.

Hopelijk helpt het wat....

Grtz
 
Ik gebruik het zelf met tevredenheid.
Ten eerste wat me opvalt aan je foto heb je slechte ruitenwissers?!
En idd als de ruit nog koud is dan lijkt het alsof er bij vochtige buitenlucht het erop slaat in de vorm van fijne condens, maar dit is binnen een minuutje weg als de ruit warmer word door de blower.
En het spul begint pas te werken boven de 80 Km/h eronder gebruik ik de ruitenwisser normale stand, maar erboven vele malen minder bewegingen afhankelijk van de hoeveelheid regen, bij een klein buitje helemaal niet.
Maar bij een stortbui of harde regen zal je toch nog de ruitenwisser moeten gebruiken maar met een mindere interval.
Dit is zo'n beetje mijn ervaring.
 
Ja klopt oude ruitenwissers, die moeten inderdaad heel snel worden vervangen:schaam