• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aangekoekt "vuil" aan de binnenkant van de velgen

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
756
153
30
Amerongen
Hoi allemaal,

Ik heb een gebruikt setje velgen via marktplaats gekocht, die ik als zomervelgen voor mijn clio wil gebruiken.
Nou had ik al een tijdje de spullen in huis om mijn velgen compleet op te knappen.
Het stappenplan wat ik in gedachten had is als volgt:
1. velgen wassen met een meg's velgenborstel en DJ Born to be mild shampoo
2. Iron X en Tar X hun gang laten gaan
3. polijsten met mezzo op een zwarte cone
4. afnemen met eraser
5. DLux aanbrengen

Met mijn stappenplan is niets mis dacht ik zo, maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Stappen 1 en 2 heb ik al gedaan, maar nu gaat het mis. Ik heb al 5 à 6 keer Iron X/Trix/Tar X over de binnenkant van de velgen heen gehaald, maar ik krijg dit vuil echt niet weg:

ntwd.webp

7toh.webp

k93c.webp

Iron X blijft er ook op reageren, alleen echt veel minder wordt het niet.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Is te diep ingebrand denk ik, ermee leren leven of zandstralen en spuiten of poedercoaten.

Voel met je nagel over het oppervalk; zijn het kuiltjes en voel je ze dus zitten?
Dan is de lak beschadigd.

Je kunt proberen met jif. Daarne met een schuursponje en als laatste met staalwol (fijnste).
Gaat het dan niet weg zal het overspuiten/voaten worden helaas.

+1 Rolf
Opnieuw bewerken en zwart (laten) spuiten aan de binnenzijde en behandelen met een coating of wax.

Sommige puntjes voel je niet zitten, maar die rond de naaf zitten die voel je wel zitten. Ik denk dus dat ik het maar lekker zo laat zitten, van de buitenkant valt het toch niet op. Misschien dat ik ze in de toekomst toch nog een keertje donker grijs wil laten poedercoaten, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik zal het ook eens met jif en een schuursponsje proberen, en als dat niet lukt met staalwol, ookal denk ik dat dit allebei niet veel helpt omdat het te hardnekkig is.

Wat ik wel mis in je stapppenplan is een velgenreiniger. Dit is toch wel echt nodig om vuil te verwijderen. Iron X en tar X zijn GEEN velgenreinigers. en gewone shampoo is alleen geschikt voor onderhoud. nochtans denk ik ook dat hier niet veel meer aan te doen is.

Was ik even vergeten te noemen, de velgen heb ik al een keer met de (agressieve) velgenreiniger van Cartec gedaan, daarna in de garage gelegd. Ik viond het niet nodig om dat nu deze keer weer te gebruiken aangezien ze niet echt vuil waren geworden op een beetje stof na wat je er zo af wast natuurlijk.