• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aankoop advies summer sale

Boszna

Detailing chief
14 jun 2020
105
88
Rotterdam
Ter voorbereiding op de End-Summer-Sale van 20-09 heb ik een verlanglijstje samen gesteld.
Ik wil heel graag jullie advies. Het gaat toch om behoorlijk wat geld en overal waar je op kan besparen is mooi meegenomen.
Ik ben nog compleet nieuw en heb vrijwel niets. Het enige wat ik al heb zijn een drietal emmers van Turtlewax met grit.
Ook is een DAP900v2 met wat pads onderweg (gekocht op dit forum). De rest wil ik dus komende zondag aanschaffen.
Mijn wens is om een setje samen te stellen, waarmee ik goed kan wassen-kleien-polijsten-waxen.
Ik was de auto gemiddeld eens per 3 weken voor de deur met een tuinslang en emmers. Een HD heb ik niet, maar zal ongetwijfeld ooit aangeschaft worden.
Mijn vraag aan jullie is dus of jullie iets in de lijst zien staan wat ik beter kan vervangen voor iets anders of een ander merk.
Of misschien staat er iets tussen wat ik nu nog weg kan laten? Ik hoor het heel graag, elk advies is welkom.

Het lijstje is gesplitst op de tijdsblokken en op merk.

Vanaf 00:00
Raffini Polish pack 3x500ml

Van 10:00-13:00
Poorboys World
Wheel Sealant
Super slick&suds wash
Typhoon
APC

Mothers Wax
Tire Brush

Van 12:00-16:00
Meguiar
Ultimate Black
Supreme Wheel Brush

Gyeon
TireCleaner
Tire
Prep

Van 15:00-20:00
Monello
Klei kit 250gr + detailer spray
Non-ferro iron remover
Disco Nero
Dsco Rosse
Piccolo nero trio
Peluche verde trio
Soffice duo brushes
Thick mitt

Collinite
Wax No. 845
 
Laatst bewerkt:
:zzz:Ik had de tijdvensters nog niet gezien (dus blijkbaar niet goed opgelet). De Meguiar's Supreme Wheel Brush is misschien wat aan de grote kant, Monello heeft ook een kleine variant van de Wheel Woolie, en daarmee kom je ook in nauwe spleten.

Ik zou óf voor de Monello kleiset kiezen, of als je voor losse items kiest de Perfetto vervangen door Poorboys Spray & Wipe als lube. (die je al op je lijstje hebt staan). Gewoon kijken wat het meest economisch is.

Ik mis ook nog een droogdoek en tape om af te plakken als je met de Dap aan de slag gaat.
 
Waar haal jij die tijdvensters vandaan @Boszna ?
Ik heb dit ontvangen... of heb ik het verkeerd begrepen?

20200915_232712.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cordoba
Ik heb zelf de mothers wax tyrebrush, alleen die bevalt me toch niet helemaal voor mij eigen auto. Ik kom steeds niet goed bij de onderkant van de band. Heb namelijk een dunne wang als band i.p.v. een redelijk grote zoals bij een SUV bijvoorbeeld. Je kunt eventueel ook een afwasborstel of nagelborstel hiervoor gebruiken. Maar de mothers is wel goede kwaliteit voor grotere banden!
 
  • Leuk
Reactions: Boszna
Ben in het bezit van de Meguiars Wheel Brush.
Vind ik zelf te groot om tussen alle hoekjes en randen te komen.

Zelf twijfelde ik eerst tussen de Poorboy’s Wheelsealant en Gyeon Wetcoat voor bescherming van de velgen.
Uiteindelijk voor de Gyeon Wetcoat gegaan vanwege de snellere/makkelijkere verwerkingstijd.
Ook kan je de Gyeon Wetcoat voor meer dan de velgen alleen gebruiken waar je later meer plezier van zou kunnen hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Boszna
Mijn visie:
Vanaf 00:00
Raffini Polish pack 3x500ml

Van 10:00-13:00
Poorboys World
Wheel Sealant zou ik omruilen voor Gyeon Rim
Super slick&suds wash
Typhoon
APC

Mothers Wax
Tire Brush

Van 12:00-16:00
Meguiar
Ultimate Black
Supreme Wheel Brush

Gyeon
TireCleaner goed spul maar met APC lukt het ook voor een fractie van de knaken
Tire
Prep

Van 15:00-20:00
Monello
Klei kit 250gr + detailer spray
Non-ferro iron remover
Disco Nero
Dsco Rosse
Piccolo nero trio =Wat moet je hier mee?
Peluche verde trio= koop lekker de edgeless Monello doeken
Soffice duo brushes
Thick mitt

Collinite
Wax No. 845
 
  • Leuk
Reactions: Boszna
Dank je wel @Ric325i
- Goedjes uit kleine flesjes durf ik nu nog niet aan, de Rim probeer ik ooit later een keer :)
- Tirecleaner haal ik dan van de lijst als ik met de APC hetzelfde bereik.
- De edgeless doeken van monello kosten €18,99 per 3, de nero €8,99 per drie. en verde zijn €12,99, dat scheelt toch wel. Zijn de edgeless de meerprijs waard?
 
Ik ben wel te spreken over de wheel sealant maar het opbrengen in meerdere lagen neemt wel behoorlijk wat tijd in beslag terwijl ik het idee heb dat gyon wetcoat hetzelfde resultaat behaalt in paar seconde, sterker nog de bathe+ foam sessie die ik 1x per 2 weken doe levert ook al mooie bescherming op voor de velgen
 
  • Leuk
Reactions: Boszna
Nou ja je hebt een VW gok ik? Die lak is doorgaans minder gevoelig maar goed met edgeless doeken met gesloten lus is de kans op marring door je doeken een stuk kleiner. Mede daarom is 95% van mijn doeken met gesloten lus/edgeless.
Velgen schoonmaken is niet mijn hobby ...
Wheelsealent/Wax vind ik veel te tijdelijk ,als ik dan toch mijn velgen goed schoonmaak knal ik ze wel gelijk in de Rim.
Moeilijk is het niet dus laat dat je er niet van weerhouden.
 
  • Leuk
Reactions: Boszna