• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aankoop hogedrukreiniger, tips?

Phaeton W12

Detailing addict
16 mei 2008
143
62
Hoi allemaal,

Ik wil een hogedrukreiniger kopen en heb er niet zoveel verstand van. Ik gebruik 'm eigenlijk alleen om de auto te wassen en wellicht eens tuinmeubelen of een terras. Hoeft geen bijzonder professioneel apparaat te zijn, maar wel degelijk.

Ik heb wat recensies e.d. gelezen en heb nu op het oog de Nilfisk Alto C120 2-6 P. Kan ik kopen voor EUR 135,- inclusief patiocleaner :grinning:

Heeft iemand ervaringen met dit apparaat of kun je een andere hogedrukreiniger aanraden (waarop de Autobrite Daddy past)?

Waar sluit je zo'n HD-reiniger aan, in het stopcontact? :weetniet Of heb je twee aansluitingen, één op de buitenkraan en één in het stopcontact? :S

Er zit een snoer van 5m aan, dat lijkt me een beetje kort om bij mijn auto te komen vanuit huis. Kun je makkelijk werken met verlengsnoeren e.d. voor HD-reinigers? :S
 
Stopcontact is wel handig :D Anders doet de pomp het niet en heb een lagedruk reiniger :-"
Dus aansluiten op het stopcotact voor de benodigde power en met een slang op de buitenkraan.
 
Je hebt verloop stukken voor naar nilfisk te gaan. Dat ben je voor de foaming spuit net zo veel kwijt al je hd:D
 
Verloop stuk is iets dat je aan de lans bevestigd dat de schuimpuit wel past zeg maar.
Op zich kan natuurlijk wel viel me gewoon op dat je hd even duur is dat je foaming spuit
 
Ik snap de posting van Patrick ook niet helemaal!
(edit: nu wel..)
Als je een daddyfoamlans koopt moet je zowieso een koppelstukje(connector) aanschaffen.
Het koppelstukje dat je nodig hebt hangt af van de hogedrukreiniger.
Zo heb je een koppelstukje voor Karcher en een koppelstukje voor Lavor, Kew en Alto.


Het snoer van de hogedrukreiniger kan je makkelijk verlengen met een verlengkabel. Lijkt me geen probleem.
Desnoods schroef je het apparaat open en zet je er een ander snoer aan. (vaak vervalt de garantie dan wel omdat je er aan hebt lopen hobbyen)


Dus stekker in de wandcontactdoos en tuinslang aan je hogedruk!
Gebruik nooit de patiocleaner of vuilvrees voor je auto. Maar dat lijkt me logisch.

Joost
 
Ik werk ook met een verlengsnoer, geen probleem zolang je de stopcontacten maar van je auto af keert zodat er geen water in kan spatten. Ik zou wel een HD nemen met een Variolans of een variant daarvan van een ander merk dan Karcher. Los kopen is ook niet echt nuttig een losse Vario lans is bijna even duur als de goedkoopste set met zo'n ding :s
 
Jongens, bekijk even deze link!

http://www.lavorwash-france.com/liste-appareil.asp?appareil=74

Deze wordt aangeboden bij de Lidl voor 159 euro.
Is dit wat?

Ik ken het merk in iedergeval niet.

Tim heeft hier in iedergeval een koppeling voor (voor de daddylans) dus wat dat betreft zit het al goed

Joost
 
Dibbuz zei:
Ik zou wel een HD nemen met een Variolans of een variant daarvan van een ander merk dan Karcher.

Dank voor de tip. Wat moet ik me voorstellen bij een Variolans?

Ik heb deze dus op het oog. Hij wordt geleverd met zowel een "Click & Clean Tornado sproeier" als een "Click & Clean Powerspeed sproeier". Bedoel je met een Variolans dat je verschillende soorten sproeiers kunt aansluiten? :weetniet

Thanks!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

• werkdruk : 10-120 bar
• wateropbrengst : 520 l/u
• Automatische start/stop
• Aluminium pomp
• Mobiel design
• Opbergruimte voor slang en de toebehoren
• Reinigingsmiddel injector
• N-COR pomp gemaakt van hoogwaardige kwaliteit polyamide
Standaard toebehoren
Spuitpistool met 5 m HD-slang
Click & Clean Tornado sproeier
Click & Clean Powerspeed sproeier
Trolley met slanghaspel
Patio Cleaner
 
Met een Vario lans kan je de sterkte aanpassen van de straal, zelfs als je hem op zijn hardst zet is de straal prima te gebruiken, ik zou niet weten welke dit voor de Nilfisk is, denk de Click & Clean Tornado sproeier
Die patio cleaner werkt voor geen meter, in ieder geval niet die bij de Karcher zit.
 
Ik zou gaan voor een hogedrukreiniger met reinigingsmiddeltank. Als je de HDR ook gebruikt voor tuinmeubelen ofzo, dan je de producten daarvoor er op spuiten. Het werkt volgens mij makkelijker.
 
Ik heb zelf voor Kärcher gekozen omdat het 't bekendste merk is op dit gebied, ze goed bekend staan en er veel accessoires te koop zijn. De prijzen zijn echt zo gek niet meer hoor...

Gewoon ff een aanbieding van Gamma of Praxis afwachten voor zo'n setje, heb je er meteen een terrasreiniger en een vuilfrees bij voor rondom het huis... Inderdaad opletten dat er een variolans bij zit. Tankje voor vloeistoffen is ook wel handig...
 
een maatje van mij heeft dat apparaat gekocht.
zit wel goede druk achter hoor.

ik heb een karcher 3.96m of zo maar de alto is krachtiger
dat model wat jij wil is volgens mij bij de makro in de aanbieding voor 99 euro ex btw
met patio cleaner
autowasborstel
en rioolset

aanbieding is tot 2 juni