• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf DAP900 of DAP 900 Plus?

... met een professionele poetsmachine ...

Die bestaan niet, ... ... alleen professionele poetsers, en dat uit zich vooral in veel geld vragen ten opzichte van het (beperkte) resultaat

Echte lakverzorging kost tijd en als je het uitbesteed ook geld dat ten opzichte van het gevraagde en geleverde resultaat in verhouding staat.
 
Dan de vraag: Wil jij dit ook voor jezelf, of wil je detailen? :p

Als je wil poetsen, dan kan je ook gewoon een glaze nemen en een wax. ;)


Dan kun je van een schijthok ook tijdelijk wel wat moois maken-->


Bekijk bijlage 103710

Bekijk bijlage 103711


Er valt zelfs flink wat te verdoezelen :p -->


Bekijk bijlage 103712

Bekijk bijlage 103713

Bekijk bijlage 103714

Bekijk bijlage 103716

Bekijk bijlage 103715

Nee dit is puur voor mijzelf. Mijn eigen auto netjes maken, daarna in het voorjaar de boot.
Machine geeft altijd een mooier resultaat dan met de hand. Boten worden ook in de handel met de machine in de wax gezet. de Kalkspetters verdwijnen dan ook, met de hand blijf je poetsen.
 
Zooo dan @Quantoxx wat heb je op die deur gesmeerd?:eek: Niet dat ik dat voor mezelf wil, maar iemand die bijvoorbeeld even z'n auto wil verkopen, kan snel een paar extra centen verdienen op deze manier.
 
Die bestaan niet, ... ... alleen professionele poetsers, en dat uit zich vooral in veel geld vragen ten opzichte van het (beperkte) resultaat

Echte lakverzorging kost tijd en als je het uitbesteed ook geld dat ten opzichte van het gevraagde en geleverde resultaat in verhouding staat.

Nou ik was daar de poetser, met een poetsmachine met 2 koppen van zo'n 89MM doorsnee (merk weet ik zo niet). Dit ging vrij hard ook maar kreeg daar de auto's wel netjes mee. Alleen dit is puur voor mijzelf, voor mijn eigen auto en boot. Misschien eens mijn vaders auto meepakken ;)
 
Cyclo Orbital Polisher. Ze bestaan nog steeds hoor. Hebben een uitgebreid gamma.

Maar het is juist leuk dat je nu de moeite neemt om zelf te bedenken hoe je het wilt en niet je chef uit die tijd. Je hebt lekker al ervaring. Dat zal alleen maar bijdragen aan je resultaat. Nu wordt juist resultaat belangrijk en niet de tijd.

Auto lekker kleien, afplakken en dan mooi polijsten. Voorstel van Quantoxx voor polijstproducten is zeker goed voor hardere lakken. En op je boot zal dat zeker ook goed werken. Zelfde geldt voor de wax.
Ik zou de "lakvoeding" overslaan. Je moet nog genoeg geld uitgeven.

Niet vergeten veel foto's te maken en met ons te delen. Daar smullen we hier van.

Houd ons op de hoogte en bij vragen, stel ze. Iedereen hier is zeer behulpzaam.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Cyclo Orbital Polisher. Ze bestaan nog steeds hoor. Hebben een uitgebreid gamma.

Maar het is juist leuk dat je nu de moeite neemt om zelf te bedenken hoe je het wilt en niet je chef uit die tijd. Je hebt lekker al ervaring. Dat zal alleen maar bijdragen aan je resultaat. Nu wordt juist resultaat belangrijk en niet de tijd.

Auto lekker kleien, afplakken en dan mooi polijsten. Voorstel van Quantoxx voor polijstproducten is zeker goed voor hardere lakken. En op je boot zal dat zeker ook goed werken. Zelfde geldt voor de wax.
Ik zou de "lakvoeding" overslaan. Je moet nog genoeg geld uitgeven.

Niet vergeten veel foto's te maken en met ons te delen. Daar smullen we hier van.

Houd ons op de hoogte en bij vragen, stel ze. Iedereen hier is zeer behulpzaam.

Dan bestel ik deze set, samen met de Collinite wax. ook wat ontvetter en een pad voor wax. Dan ben ik voor nu compleet toch?
 
Mothers kleiset voor het reinigen van je lak voordat je kunt polijsten. Dan kun je los.
Trims goed afplakken. Polijstmiddel maakt het wit. Beter voorkomen.
 
Zooo dan @Quantoxx wat heb je op die deur gesmeerd?:eek: Niet dat ik dat voor mezelf wil, maar iemand die bijvoorbeeld even z'n auto wil verkopen, kan snel een paar extra centen verdienen op deze manier.
Goed wassen en kleien, vervolgens met glaze aan de gang. ;)

Maar het blijft een (blinkend) schijthok zo’n 206 ;):p
Fair enough, haha! :p

Dan bestel ik deze set, samen met de Collinite wax. ook wat ontvetter en een pad voor wax. Dan ben ik voor nu compleet toch?

Om even Back to Basic te gaan; Iedereen hoort te beginnen met een goede Was-kit. Je kan je auto detailen en vervolgens verkeerd wassen, dus dan had je net zo goed niet hoeven detailen. :p

Bij de DAP-set zit al een wax-pad. (Rode pad, heeft geen cutting factor. Wax/Glaze/Sealant/Pindakaas/etc)

  • Wassen
  • Kleien (Monello - Dolce Verde + Born Slippy concentrate = Most bang for your buck)
  • Polijsten (DAP + toebehoren)
  • Ontvetten (Gyeon - Prep / Nanolex - EX)
  • Waxen (Collinite 845/476s)
 
  • Leuk
Reactions: zktom82
Goed wassen en kleien, vervolgens met glaze aan de gang. ;)

Fair enough, haha! :p



Om even Back to Basic te gaan; Iedereen hoort te beginnen met een goede Was-kit. Je kan je auto detailen en vervolgens verkeerd wassen, dus dan had je net zo goed niet hoeven detailen. :p

Bij de DAP-set zit al een wax-pad. (Rode pad, heeft geen cutting factor. Wax/Glaze/Sealant/Pindakaas/etc)

  • Wassen
  • Kleien (Monello - Dolce Verde + Born Slippy concentrate = Most bang for your buck)
  • Polijsten (DAP + toebehoren)
  • Ontvetten (Gyeon - Prep / Nanolex - EX)
  • Waxen (Collinite 845/476s)
Klopt, alleen dit is de 5.5 inch versie. Moet ook voor de andere steunplaat wat hebben toch?
 
Waxen met de kleine plate? Neuj, dat is in mijn ogen niet nodig. Je waxed machinaal om snel te kunnen waxen. Dus met een klein padje op de machine zal het alsnog langer duren. ;)

Ik moet wel zeggen dat machinaal waxen, met bijvoorbeeld de vloeibare 845, inderdaad wel sneller is, maar minder leuk. :p
 
Jup, polijst-pads voor op de kleine plate is wél een dingetje. :p

Je zou van de Gele + Witte er 1 stuk bij kunnen nemen. Liever meer natuurlijk, maar dat kan later nog. ;)
 
Gewoon een glaze dus, wist niet dat dat zoveel kon verhullen. Ik dacht dat het alleen swirls verhulde. Zal binnenkort eens een auto vol krassen in de black hole zetten dan.
 
Alles is zojuist binnengekomen, alles zat netjes in de bijgeleverde tas.
Zal morgen beginnen zoals het nu lijkt.

ps. klopt het dat de collinite 845 heel stug is? Het is nu gewoon hard ipv vloeibaar, ik dacht eerst dat deze niet goed zou zijn. Maar lees ook wel dat je deze even in warm water moet leggen. dat klopt?