• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf handmatig setje

MrTweewieler

Detailing rookie
6 mei 2013
3
0
Beste iedereen,

Mijn motor is inmiddels 17 jaar oud en heeft in die tijd flink wat geleden. Ondanks dat ik altijd mijn best heb gedaan om haar goed te verzorgen heeft één van de vorige eigenaren hier wat minder tijd ingestoken. Het resultaat is een lak vol met swirls en andere vervelende beschadigingen. Zelf heb ik al het een en ander aangeschaft maar ik wil er dit keer echt werk van gaan maken. Ik wil dan ook de motor polijsten, een glaze aanbrengen en een goede wax om de lak weer in een aardige conditie te krijgen. Ik weet dat machinaal poetsen beter resultaat heeft. Echter, als student kan ik geen enorme uitgaven doen aan dergelijke apparatuur. Dat staat dan ook op het lijstje voor later. Wie kan mij evt. helpen of aanvullen met het huidige lijstje dat ik wil aanschaffen?

1. Wassen:
-Nog geen keuze kunnen maken. Of de DJ Btbm shampoo of Mothers California Gold Wash
-Een goede droogdoek en mitt zijn al in mijn bezit dus deze hoeven niet meer aangeschaft te worden
2.Kleien
-Ik heb nog een nieuw pakket van Meguiars liggen inclusief Quick-detailer dus ook deze hoeven niet aangeschaft te worden
3.Polish
-Vanwege de swirls denk ik dat een Monello Mezzo uitkomst kan bieden
-Witte Monello Pad
-Oranje Monello Pad
4.Glaze
-Mijn voorkeur gaat uit naar de PB Black Hole
-Met welke pad kan ik deze het beste aanbrengen?
5.Wax
-Mijn voorkeur gaat uit naar de PB Natty's Blue.
-Met welke pad kan ik deze het beste aanbrengen?

Uiteraard bestel ik ook een aantal Monello doeken mee. Ik had al vernomen dat men nooit teveel doeken heeft. Ik neem aan dat zes om mee te beginnen voldoende is? Mocht er iemand verder nog advies of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!

Mvg,
 
Ziet er goed uit.

V.w.b. shampoo; het zijn beide goede shampoo's. Een andere populaire is die van PB. Maar het is echt wat je zelf fijn vind werken; welke je ook kiest ze zijn alle drie goed.
Polish kan je doen met Mezzo, maar ook Finale zal je er dan bij moeten doen. Maar dit laat ik liever aan de experts over.
De glaze en wax kan je met een zwarte of rode handpad aan brengen. Je kan een zwarte voor de glaze doen en een rode voor de wax, of twee dezelfde. Het maakt niet uit.

Bestel ook wat foam applicators voor de kleine hoekjes, de handpads zijn daar te groot voor.
 
jitzzzze;326935 zei:
Ziet er goed uit.

V.w.b. shampoo; het zijn beide goede shampoo's. Een andere populaire is die van PB. Maar het is echt wat je zelf fijn vind werken; welke je ook kiest ze zijn alle drie goed.
Polish kan je doen met Mezzo, maar ook Finale zal je er dan bij moeten doen. Maar dit laat ik liever aan de experts over.
De glaze en wax kan je met een zwarte of rode handpad aan brengen. Je kan een zwarte voor de glaze doen en een rode voor de wax, of twee dezelfde. Het maakt niet uit.

Bestel ook wat foam applicators voor de kleine hoekjes, de handpads zijn daar te groot voor.

Ik had vernomen dat Mezzo goed genoeg finished icm witte en zwarte pads vandaar. Zal nog even wachten op bevestiging voor dat verhaal dan. Ik zal die foam applicators bij de bestelling doen bedank voor de tip.