• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanslag/corrosie in motorruimte. Hoe te verwijderen?

KoenWi

Detailing rookie
6 mrt 2011
33
0
Aangezien ik mijn auto van binnen en van buiten mooi wil hebben ben ik dus ook van plan om de motorruimte onder handen te nemen. Nou zit er bij mij op het blok een witte uitslag/corrosie en ik weet niet precies hoe ik dit het beste kan verwijderen. Hieronder een paar foto's

imag0321.jpg


imag0322b.jpg



Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort aanslag? Ik denk dat dit met alleen APC niet te verwijderen is. Met een staalborstel krijg je (denk ik) te veel krassen op je blok. Misschien met een fijn soort staalwol of met een polijstbal en een metalpolish?

En hoe gaat het met water in je motorruimte? De bovenkant van de dynamo is gewoon open. Gaat het goed als daar water in komt? Ik ben niet van plan om er echt met hogedruk doorheen te blazen maar wel afspoelen met een tuinslang oid.
 
Zelf geen ervaring mee maar ik meen gelezen te hebben dat de "Race Glaze Alubright Metal Deoxidiser" hier wonderen kan verrichten!

https://www.Carclean.com/product/Race_Glaze/Alubright_Metal_Deoxidiser_500ml_RG71-500_101291

Succes! :cool:
 
Oké, één minuut te laat maar ik was al lang trots op mezelf dat ik hetzelfde antwoord gaf als goeroe Nick :p
 
Bedankt voor de reacties!

Was zelf al een het zoeken geweest maar kon niks bruikbaars vinden. Denk dat ik maar eens zo'n flesje aan m'n verlanglijstje toevoeg voor de volgende bestelling (toevallig vanmiddag besteld, maar die is de deur al uit).

Als ik het spul aangeschaft heb en uit ga proberen zal ik wel even een paar foto's posten om het resultaat te laten zien.
 
[off-topic] Hohoho, ik ben maar een simpele boerelul westerling (sorry Bartr123) :grinning: die net als een ieder ander hier op het forum graag iemand wilt helpen met dat wat we allemaal leuk vinden" detailen. [/off-topic]

Je kan ook met heel fijn staalwol aan de slag om het aluminium? schoon te maken.

Of als dat niet wilt lukken, overspuiten. Heb ik ook gedaan op het aluminium hitteschild van het spruitstuk en de boordcomputer.
Helaas mochten allerlei produkten zoals de Race Glaze niet helpen in mijn geval :confused:

47562354582d649c28c8b.jpg
 
Ziet er inderdaad erg netjes uit. Als het met reinigen en poetsen niet weg te krijgen is ga ik dat ook proberen.
Dat verwacht ik alleen niet aangezien ik met m'n vinger al een hoop van de corrosie weg kan "vegen"
 
Vandaag de alubright uitgeprobeerd op m'n blok en het is goed opgeknapt. Niet alles weggekregen, maar dat gaat misschien bij een 2e poging wel vanaf. Helaas een paar spettertjes op het plastic gekomen en dan vond het plastic niet echt grappig. Slaat direct wit uit. Groot deel wel weggekregen met APC, borstelen en behandelen met vinyl & rubber care van AG, maar je ziet het nog steeds een beetje. Iemand nog tips om dit weg te krijgen? Na de alubright het blok nog gereinigd AG engine cleaner en vervolgens alles ingesprayd met AG vinyl & rubber care

Even een foto gemaakt van hoe het er nu uit ziet, hopen dat het bij volgende behandeling nog beter wordt. Ben bang dat ik het kapje wat het spruitstuk beschermt wel opnieuw geverfd moet worden, aangezien de vlekken er niet af gaan
img3515ia.jpg