• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanslag en puntjes op lak na wassen

vlc4

Detailing addict
30 jun 2015
41
55
Heb mijn auto gewassen door middel van de volgende stappen:
- foamen
- afspoelen
- wassen 2 emmers
- afspoelen
- spray wax dodo juice future armour
- afspoelen
- drogen met monello droogdoeken.

Nu heb ik na het drogen last van het volgende op mijn lak.
Ik zelf denk dat ik de fout heb gemaakt door de spray wax te lang te laten zitten en het niet na te wrijven.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit weg heb de auto al 3 x opnieuw gewassen het het blijft.
Enkel met heel hard met een droge doek te boenen krijg je het stilletjes aan weg.
conv_2765.webp

conv_2766.webp

conv_2767.webp

Hey Vic,

Ik denk inderdaad dat het de spraywax is.

Heb je het per paneel aangebracht en afgespoten?

Nat gebruik: na het wassen en afspoelen op de nog vochtige lak nevelen, eventueel verdelen met een microvezeldoek voor een egale verdeling en direct afspuiten met hoge druk. Daarna drogen. Werk paneel voor paneel en niet op laten drogen.

Droog gebruik: verdelen via microvezelpad of doek en direct nawrijven. Niet op laten drogen.

neen ,
mijn fout heel de auto in eens rond gegaan en erna afgespoten.
Moet wel zeggen da wax doet zijn ding.
Maar die vegen en stippen krijg ik er niet of heel moeilijk af...
Zelf met een foam beurt en 3 maal wassen.

Dat lijkt idd op ingedroogde wax, heb je al geprobeerd met een nieuw pufje spraywax om deze weer zacht te maken? Anders wat detailerspray?

voorgaande allemaal geprobeerd maar heeft niet tot nauwelijks effect.
enkel met een zo goed als droge doek met een redelijke kracht wrijven wilt ervoor zorgen dat het minder word...

Future amour lijkt me meer een product dat te vergelijken is met gyeon wetcoat en Monello acquafobia, en dus geen spraywax.
Zelf geen ervaring mee, maar is wel al meer voorbij gekomen op het forum.
Opspuiten op een natte auto, evt verdelen, afspuiten en drogen.
Het zal dus bij het aanbrengen verkeerd gegaan zijn.
Een oplossing om de vlekken krijgen weet ik niet, maar wellicht is er iemand anders die je daarmee kan helpen.

Je moet het niet opbrengen net als Gyeon Wetcoat, want dat gaat helemaal fout, zoals je hebt gemerkt.
Na het opbrengen, nat of droog behoor je het gelijk na te wrijven met een MF en dat per paneel zo te doen.
​Iemand heeft dezelfde problemen gehad en heeft zijn bevindingen geplaatst op het ddj forum m.b.t. het verwijderen;
http://forum.dodojuice.com/viewtopic...+armour#p38258
Als je geen zin hebt het hele verhaal door te lezen, het meeste effect had Clearly Methol.

Vat hem niet, wat wil je met die link zeggen?
Het zijn twee verschillende producten, met ieder hun eigen gebruiksaanwijzing.

Dus een echt duidelijke oplossing is er niet voor buiten met een dap en de dodo menthol product ?...

De link was een verwijzing naar een product dat eveneens voor vlekken zorgde door verkeerd gebruik. De link is naar de pagina met een foto van deze vlekken en uit de rest kan je vast wel wat info halen.

Bij de omschrijving van DDJ staat hetzelfde beschreven als wat er word geadviseerd op het forum omtrent Acquafobia.
Bij producten word aangegeven dat je het per paneel moet aanbrengen, verdelen en daarna afspuiten.

Dus ik dacht dat de producten aardig op elkaar leken en de vlekken ook.

vlc4 ; De oplossing lijkt mij duidelijk, zoals ik kan lezen uit de link van Frans . Het grootste gedeelte haal je weg met Clearly Menthol (Ruitenreiniger) en als finishing touch kan je het nog met een cleaner behandelen. (PB Pro Polish misschien?)

Lijkt mij trouwens een sterk goedje. Ik moet het ook nog is een keer proberen, lijkt mij een mooie aanvulling op een bestaande waxlaag.

Greetz

vlc4 ; Tot nu toe niet.
Het is een product op glascoating basis en extra sterk, dus je krijgt het er niet zomaar vanaf.

Quantoxx : De verwerking is voor beiden verschillend, bij Future armour is het een kwestie van opbrengen en gelijk weer afnemen met een mf (die mf is het belangrijkste gedeelte).
Zo staat dat iig niet beschreven bij Aquafobia.
Acquafobia is een spray coating die je wel heel makkelijk aanbrengt. Opsprayen na het wassen en afspoelen (afdrogen niet nodig) en daarna met een harde waterstraal of je hogedrukreiniger afspuiten. Het resultaat: sterke waterafstotendheid!

In de omschrijving van Acquafobia niet, maar ik dacht het ergens op het forum gelezen te hebben. Dat zei ik ook. In de beschrijving staat dat afdrogen niet nodig is, maar daar word ook het een-en-ander over gezegd op het forum. Vandaar.
Ook staat er bij FA dat het afgespoten moet worden. Dus uiteindelijk blijf ik de overeenskomsten wel zien, maar mag ik de producten eigenlijk niet vergelijken.

Maar goed, het was een goed bedoelde link waar de TS misschien wat info uit kon halen omdat ik daar overeenkomsten in zag.
Ik dacht alleen mee met de TS omdat ik het probleem zelf nog niet heb ervaren omdat ik het product, of vergelijkbaar, nog niet gebruukt heb.

Greetz