• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aantal doeken nodig voor afnemen Gyeon Syncro Evo

Spastblast

Detailing rookie
5 sep 2022
5
2
Een praktische vraag: Hoeveel microvezel doeken heb je bij een auto van gemiddeld formaat nodig bij het afnemen van de Gyeon Syncro Evo (Mohs en Skin)?
In het filmpje van Gyeon wordt aangeraden bij het afnemen 2 verschillende doeken te gebruiken, maar is dat genoeg voor de hele auto? Bij het coaten van de wielen (Gyeon Rim) viel me immers op dat die doeken hard worden.

Wat zijn jullie praktijkervaringen? Hoeveel microvezeldoeken worden er minimaal geslachtofferd bij het aanbrengen van Syncro Evo? Reden dat ik het vraag is dat ik alle benodigdheden in huis wil hebben voordat ik begin.


Ter info mijn voorbereidende werk tot nu toe:
- De-iron en de-tar
- Afspuiten
- Foamen
- Afspuiten
- Handwas
- Afspuiten
- Kleien
- Toch weer vies geworden na een paar dagen onder de carport :confused:
- Foamen
- Afspuiten
- Handwas
- Afspuiten
- Drogen
- Car cover er overheen :)
- Afplakken

Next steps:
- Steenslag plekje bijwerken met lakstift/sate prikker
- Bijgewerkte plekje wetsanden indien nodig (ntb)
- Polijsten; ter plekke te bepalen in hoeveel stappen.
- Ontvetten met Gyeon Prep
- Gyeon Syncro Evo aanbrengen
- 5 jaar bijkomen ;)
 
Mijn inschatting vooralsnog:
Mohs aanbrengen. Doek in kwarten vouwen. Paneel eenmaal afnemen met een kwart nogmaals met de andere kant. Halve doek gebruikt. Skin aanbrengen. Afnemen met derde kwart en nogmaals met laatste kwart.

Dan heb ik dus 1 doek per paneel nodig.
Dus met dak, voorklep, rechter voorscherm, linker voorscherm, voorbumper, linker deur, rechter deur, linker achterscherm, rechter achterscherm, achterklep en achterbumper, kom ik op 10/11 doeken. Overdreven of nodig?
 
Ik heb zelf de Syncro kit met doeken gebruikt en heb per product 4 doeken totaal gebruikt. 3 baldwipes voor de eerste afname en 1 baldwipe voor de 2e afname. Dit na telefonisch contact met CCHQ. Dit op een hatchback dus mogelijk meer of minder afhankelijk van de grote van jou auto. Er werd mij verteld dat de tweede afname 1 doek genoeg moest zijn voor de hele auto
 
Hmmm.. bij mij word de doek “voor de tweede afname“ altijd gepromoveerd naar “doek voor eerste afname”

Maar wat Patrick zeg, ik gebruik ook zo’n 4 doeken per product/laag.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en RoCo
Bedankt voor jullie tips. Ik zal 6 doeken bestellen en heb er nog wel 2 liggen die gebruikt kunnen worden als dat nodig is. Bestel ze meteen in twee kleuren voor product 1 en 2.

Mocht iemand overigens nog tips hebben t.a.v. het gebruik van de nieuwe applicators... dan hou ik me aanbevolen.
Naast de Mohs, Skin en Cure flesjes, zitten er twee van dat nieuwe type applicators in; een grote en een kleine. Beiden hebben een geribbelde en een gladdere kant. De handleiding zegt hier niks over.
 
2%20GT%20Automatic%20MY1986%20GlasCoating%20157-X2.jpg


Ik gebruik vier doeken per product. Ik vouw de 40 x 40 doeken zodanig dat ik per doek 16 schone oppervlakten heb. (Deze nummer ik ook).
Zodra een zijde verzadigd voelt, draai ik naar een opvolgende schone zijde.
 
Een eerste keer deed ik het zonder te nummeren, maar dat vond ik toch lastig. 8-stuks vakjes per zijde.
Daarom maar nummeren om vergissingen te voorkomen. Gemak dient de mens.

En altijd een tweede blokje gereed om in te werken. Is me gelukkig nog nooit overkomen, maar mocht de eerste vallen of wat dan ook, dan kan ik meteen door.