• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanvulling polishes, maar welke ? :weetniet

Jeroen_gt

Detailing rookie
3 aug 2008
23
0
Ik hen mij auto hier voor gedaan met de rotary met de 3m perfect-it lijn, daar in heb ik de volgende producten :

- fast cut polijstpasta
- fine compound polijst pasta
- hoogglans polijst pasta
- sealant

Verder gebruik ik nog :
- Quickclay van megs
- 2.0 yellow techwax van megs
- M16 van megs


Heb op het moment geen krassen / swirls meer maar zoek een product om oude waxlagen te verwijderen en eventueel een polish om meer glans te krijgen.
Zat zelf te denken aan de DC paint cleaner van megs en de sealant wil ik vervagen voor Poorboys White Daimond omdat deze geschikt zou zijn voor zilveren auto's en ook vindt ik de 3m sealant niet lekker uitpoetsen.

Ik vraag me af of er uit de megs mirrorglaze lijn nog een product is wat ik zou kunnen gebruiken voor nog net wat meer glans, maar er is nog al wat verschillende keuze hier in.
 
Uit de Mirror glaze lijn zou ik voor de M80 gaan, de White Diamond is géén sealant maar een glaze zoals de Step2 van Meg's of de M07. Hierna moet dus nog een sealant/wax worden aangebracht.
Voor oude waxlagen is de DC1, SSR1, Poorboys professional polish en Dodo Lime Prime prima geschikt.
 
dus dan zou ik na het wassen het volgende kunnen doen

- quickclay
- deepcristal paintcleaner
- white daimond
- poorboys sealant
- yellow tech wax
- m16


of is de paintcleaner niet echt nuttig meer dan ? lijkt me weinig zin hebben om op het moment een nog zwaarder product te nemen omdat ik niks weg te polijsten heb.
 
Ik zou of M16 nemen of de Yellow wax M26 niet beide, een beetje overkill.
Deze stappen hoef je maar 1 of 2x per jaar te doen, daarna gewoon bijhouden. De PB sealant blijft tot 8 maanden zitten dus tot die tijd gewoon af en toe de M16/M26 aanbrengen voor extra glans.
 
ok, ga ik maar weer een wat sulletjes bestellen van de week :-" M26 had ik nog liggen..kreeg ik gratis bij m'n vorige bestelling :)
Bewaar de M26 dan nog maar even voor als ik een andere auto ga doen.