• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Abby Caravan, dunne lak, hoe pak ik dit aan?

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Wil de Abbey ( de caravan van `70 ) gaan polijsten , dus rondje gemaakt met de lakdiktemeter :

DSCN4917.webp

DSCN4901.webp

DSCN4907.webp

DSCN4916.webp

Niet erg veel dus8o .

Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken????Ding is zo dof als het maar zijn kan.

Gewoon de DAP met zwarte pad of toch maar met het handje???

als die echt dof is zou ik eerst op een klein stukje proberen met klei om te kijken hoeveel lak je daar al mee verwijdert. ( is een lak zonder blanke lak toch? ) Het zou me niks verbazen als je op die dunne plekken al door de lak heen gaat met alleen kleien...

kleien en dan lak weghalen ?!?!?!? :lol

volgens mij haal je alleen maar de vervuiling er van af, maar ........... ik kan het ook verkeerd hebben :-"

[mod]Topictitel aangepast, probeer duidelijk te zijn in je titel.
Lees even dit topic goed door:Nieuw Topic plaatsen?--Lees-dit-eerst.--[/mod]

Weet je wel heel zeker dat dit echt lak is en niet dat het een laag is die op het aluminium is aangebracht? Ik betwijfel namelijk dat het aluminium gespoten is, maar dat het een laag is de op een of andere manier er op aangebracht is, net zoals bij chroom om maar een voorbeeld te noemen, dit verklaard namelijk de waardes die je nu hebt.

henriant zei:
kleien en dan lak weghalen ?!?!?!? :lol

volgens mij haal je alleen maar de vervuiling er van af, maar ........... ik kan het ook verkeerd hebben :-"
Bij een verkrijte lak ( dus zonder blanke lak laag) haal je er lak vanaf ja. Of jij moet mij kunnen verklaren waarom de klei witter wordt en de detailer spray ook...... bij een witte verkrijte auto dus.

Eerst maar eens echt goed schoonmaken
Je kan de Glansprotector Reiniger nemen
Die wast de verwering er voor een groot deel af
Wel heftig spul want het verwijdert ook Collinite 845 8-o
Daarna met een lichte polish en dan een sealant

De meeste plaat wordt inderdaad niet gespoten zoals gebruikelijk
Het is al voorbehandeld voor het snijden en vormen

Hans

Bij de boot van mn broertje was dat ook......alles met wooly's gedaan...heel rustig laten lopen...iedere hit effe kijken!!!!

Weet je zeker dat je 'm wilt gaan polijsten? Ik heb de caravan van m'n ouders toen hij 10 jaar oud was met alleen een (chemische) cleaner/polish in één gedaan zoals bijvoorbeeld de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer. Hamerslag is niet te polijsten en daarbij is de laklaag ontzettend dun. Probeer anders eens een stukje met een cleaner/polish en kijk wat voor resultaat je er mee boekt?