• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Achterlichten opknappen

Nathans60

Detailing rookie
6 apr 2020
9
12
Deze
Iemand die weet hoe je deze achterlichten weer kunt opknappen? De eigennaar wou zijn plastidip eraf halen maar deed dit met een soort sticker verwijderaar. Nu zitten er deze plekken op de achterlichten...
Iemand die me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen..
Alvast bedankt
IMG-20201026-WA0008.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20201026-WA0010.jpg
    IMG-20201026-WA0010.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 139
  • IMG-20201026-WA0011.jpg
    IMG-20201026-WA0011.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 74
Schuren en/of polijsten, met als dat je een koplamp zou doen. Hopelijk zit het er niet te diep in gevreten en dan zou je het oppervlakkig weg kunnen krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Nathans60
Ik zou inderdaad eerst ook beginnen met een lichte (finishing polish), als dat niet werkt dan een medium polish.
Schuurpapier inderdaad pas als de rest niet werkt (en daarna uiteraard weer polijsten).

Ga zeker geen tandpasta proberen. Tandpasta in bedoelt om tanden te poetsen en niet om plastic te polijsten. Natuurlijk zal het wel wat polijsten, maar het resultaat zal zeker niet erg goed zijn. Daarnaast weet je natuurlijk niet hoe compatibel tandpasta is i.c.m. het plastic. Je gaat toch ook geen tanden poetsen met polijstmiddel?
 
  • Leuk
Reactions: Joris V
Zoals hierboven al enkele keren is gezegd, begin met een fijne polish (met de hand eventueel), kans is groot dat dit al voldoende is. Of met een milde ontvetter/verdunner zou ook kunnen werken al bestaat de kans dat dit een lichte waas nalaat die je nadien evenzeer dient te verwijderen met een lichte polish.

Mocht je toch met een polijstmachine aan de slag gaan, wees dan uiterst voorzichtig gezien het plastic van het achterlicht kan vervormen door de warmtevorming tijdens het polijsten!
 
Heb je met tandpasta geprobeerd en erna weg schrobben met keukenpapier? Dat had ik eens ergens gelezen in een artikel.
tandpasta kun je gebruiken voor doffe koplampen. maar zelfs dan is dit niet aan te raden. het resultaat is ondermaats en tijdelijk. dan kun je beter gewoon polijsten en sealen anders blijf je bezig
 
  • Leuk
Reactions: Joris V