• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies aankoop beginnersset gevraagd

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Hallo,

in het andere forum had ik al wat gevraagd of het waxen van mijn auto, en nadat ik daar duidelijke antwoorden op heb gekregen (waarvoor dank:-)^ ) heb ik het idee dat mijn beginnersset klaar is om besteld te worden.
zeker met het oog op de komende aanbiedingen wil ik graag weten of ik alles heb en of ik zo een beetje fatsoenlijk vooruit kan.

wat ik van plan ben met de auto, welke, zoals in het andere topic ook is gezegd, een opel corsa met pepperdust (bruin metallic) is. om het machinale stappenplan uit te voeren

wassen
kleien
polijsten
waxen
bijhouden !:ja

hiervoor heb ik nu de volgende dingen op mijn verlanglijst staan.

-meguiars wash mitt
-monello wash mitt voor de velgen en de onderkant
-meguiars apc
-iron x
(-meguiars gold class car wash is reeds in bezit)
-delerium orange drying towel
-5x deluxe mega towel
-de dap900 aanbieding met 6 pads
-supernatural clay
-born slippy clay lube
-monello mezzo
-monello finale
-eraser
-supernatural hybrid
-rain x

ik wil eigenlijk ook nog iets van een velgenborstel en velgenwax kopen, maar ik heb nu mijn stalen wintervelgen eronder liggen dus dat komt later, eerst maar even bijkomen :-"

ook spullen voor de kunstof en chrome delen zullen na de winter aangeschaft worden.

het meeste voor het interieur heb ik ook al.

wat denken jullie hiervan ? heb ik hier alles wat ik nodig mocht hebben :-d

EDIT: waar ik ook nog mee zit is hoe pakken jullie de kiertjes en spleetjes rond deuren en klep enzo meestal aan ?
een borstel voor kopen ?

Ik zou de towels inruilen voor de monello doeken. Zijn de beste doeken die ik tot dusver heb gezien, prijs kwaliteit is heel erg goed. Je hebt er ook voordeelpacks van die ook nog eens lekker voordelig zijn.

De kiertjes en spleetjes doe ik meestal met een emmertje warm water met apc daarin,kwarstjes,borsteltjes en cleanen maar. Regelmatig gebruik ik ook een hogedruk handpomp met apc oplossing om bij te spuiten.

oke dat van de doeken is een goede tip, dat worden dus 2x een trio setje.:ja
alleen zijn deze op dit moment niet leverbaar, Carclean maar even bellen of ze iets voor mij kunnen beteken

en ik zal eens rondkijken voor wat milde kwastjes en borsteltjes

bedankt ;)

als iemand nog iets wil toevoegen :-d ?

De DAP aanbieding is volgens mij met 12 pads, van elk 2. Ik ben ook nog maar een beginner maar weet wel dat 6 doeken niet te veel is, eerder te weinig. Ik zou ook de delerium doek ruilen voor de senza aqua.

oke misschien nog wat meer doeken dan, heb inderdaad hier al vaak genoeg gelezen "je kan nooit genoeg doeken hebben":ja

en waarom raad je de senza aqua aan ipv. de delerium.

verder nog een vraag in het algemeen, als ik mijn dap dadelijk binnen heb wil ik hem natuurlijk het liefste zo snel mogelijk uit proberen, nu gaat dit wat moeilijk bij lage temperaturen dus ik zal er nog even mee moeten wachten. in de tijd dat ik aan het wachten ben dacht ik het zou mooi zijn als er dan een clinic om de hoek komt kijken, weet iemand iets van aankomende clinics, en niet diegene die net volgeboekt zit :-"

Bjard;306998 zei:
en waarom raad je de senza aqua aan ipv. de Delirium

Ik heb ze allebei, en mijn voorkeur gaat naar de senza uit. MAAR dat is mijn mening en je weet wat ze in Engeland over meningen zeggen....:-"

Over de DAP cursus; ik wil er ook wel eens een volgen. Ik hou wel regelmatig de Carclean site in de gaten.

Als ik je lijstje zie, kom je eigenlijk niet verder dan wassen: voor je met de DAP (of met handpads) aan de gang kunt, moet je eerst kleien om te voorkomen dat vuil dat vastzit op je lak, in je pad komt en een 'mooie' krastekening oplevert als je gaat polijsten.

Als je geen mogelijkheid hebt om binnen te detailen, zou ik ook eerder voor Poor Boys World gaan, veel van hun producten kun je ook in de zon gebruiken. Een andere item dat ik mis is afplaktape: gewone schilderstape ofzo werkt niet: óf die laat zo los, óf hij scheurt direct kapot als je er met een pad overheen gaat. Normaal zou ik zeggen, rij een keer langs Carclean voor advies op maat, maar alleen met heen en terugrijden vanaf jouw woonplaats ben je al een halve dag kwijt met de heen- en terugrit.

ik heb de supernatural clay en de born slippy clay lube er ook bij staan, daar wil ik mee gaan kleien dat gaat toch prima ?
en welke producten zou jij vervangen voor producten van poorboys ?

ik weet het veel vragen:-p maar het blijft toch een flinke investering die het liefst zo goed mogelijk wil doen :-"

Ik heb zelf net ook een investering gedaan.
Alles behalve een dap. En polijst spullen.

Ik zou nog kunnen zeggen tireshine van pb ? De apc van pb plaats van mg

Over me wheelwoolies ben ik nog niet uit.
Ze doen t top. Maar tussen de remschijf en de velgrand achterin moet ik nog een keer
Testen met een goeie velgencleaner.
Voor de rest wel top dingen voor tussen de spaken.

En om de auto droog te make. Gebruik ik momenteel mf doeken van monello met
Pb spray and wipe

Alles van pb ruikt zo lekker. Dat ik geeneens handschoenen aan wil doen.

oke dus dan misschien nog pb spay and wipe erbij doen en inderdaad kijken voor de velgen maar aangezien ik er nu wintervelgen on heb zitten kan dit nog even wachten.

en kan ik ipv de eraser na het polijsten ook lime prime van dodo gebruiken of heeft dit een andere werking ?

zijn twee verschillende dingen. De eraser is een ontvetter waarmee je de polijstresiduen verwijdert, terwijl de lime prime juist weer olieën bevat. Het is eigenlijk meer een product om je lak te cleanen.

Nadat je klaar bent met poljjsten kun je de lak ontdoen van de achtergebleven olien met Eraser. Lime Prime is een cleaner glaze die aan brengt na polijsten en voor het aanbrengen van een wax.

oke, dus na het polijsten er een keer met eraser overheen is aan te raden.?

en waar staat het woord cleaner dan voor bij lime prime, wat is de functie behalve een glaze

De Lime Prime of Lime Prime Light wordt gebruikt om minimale krasjes weg te halen en als voorbereidende stap op het waxen.

De LP is een cleaner met een hele lichte schuurkorrel, de LPL is chemische cleaner, dus zonder korrel.

oké, dus als ik lime prime gebruik is het overbodig om ook nog eens eraser te gebruiken voor het waxen

oké bedankt duidelijk :-)^

is er een voorkeur voor het een of het ander ?