• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aanschaf spullen voor motorfiets

Willy Wonka

Detailing trainee
24 apr 2011
23
35
Hallo allemaal,

Ik heb een Ducati 916 motorfiets die eens goed gepoetst moet worden.
Motor komt uit 1996 en heeft al aardig wat kilometers op de teller. Vorige eigenaar is er niet zo heel zuinig mee omgegaan.
Dus de motor is volledig uit elkaar gehaald en alles boutjes, beugeltjes etc heb ik vervangen.
Nu wil ik het kuipwerk (rood) weer mooi krijgen, want het is een beetje dof van kleur.
En het glas van de koplampen is ook dof geworden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken:

Wat heb ik staan:
Poorboys wax (blauwe kauwgom ruikend spul)
Poorboys blackhole

Verder heb ik niets van fatsoenlijke pads om wax aan te brengen of de motor te wassen.

Graag wat advies hierin :)

Voor het idee, aangezien ik geen fatsoenlijke foto heb op dit moment.
Zo eentje is het

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wassen doe je met een Mitt
Omdat je niet altijd in elk kuiltje komt is een shampoo die zelf bescherming bevat / aanbrengt erg handig
Dat kan met Glansprotector of de recenter ontwikkelde en betere Bath+ van Gyeon

De lak zal een lichte polijstbeurt nodig hebben, dat kan met elk merk polijstmiddel
Voor de (kunststof?) koplamp heeft Mothers de Power Plastic of Plastic Polish

Om te polijsten kan je een handpad nemen, voor wax een applicatorpad

Om een niet gelakt motorblok te beschermen is JetLacquer echt super

Ik rij zelf ook motor, en deze behandel ik vaak met producten die ik ook voor mijn auto gebruik.
Voor kuipwerk en ander lakwerk te behandelen zou je als je geen DAP of andere machine hebt met Monello Mezzo op een oranje handpad kunnen behandelen, hiermee kan je al wel mooi resultaat behalen denk ik, ook geheel afhankelijk hoe je lakwerk er aan toe is.
Laatst heb ik mijn motor goed met APC 1:10 ingespoten, zoals de velgen, banden, motorblok en andere delen, even met een borsteltje/kwast behandeld en afgespoeld, hierna zie je al een hele verandering.

Koplampen polijsten heb ik geen ervaring mee.

en na het behandelen een wax er op, zelf heb ik Collenite 845, fijne wax om aan te brengen, lange standtijd.
Maar een ieder willekeurige andere wax doet ook prima zijn werk, iedereen vind een wax fijn, dat is een beetje persoonlijk.

Toevallig heb ik vandaag het een en ander gepoetst aan mijn motor.
Op de tank waren toch behoorlijk wat krasjes te vinden, vervolgens gepolijst, 2 hits Monello Mezzo op de oranje pad met de DAP900V3, en daarna Monello Finale op de witte pad.

Hier het resultaat/verschil:

Voor het polijsten:
conv_1180.webp

En na de 2hits mezzo op de oranje pad met de DAP900V3:
conv_1181.webp

Bedankt voor de informatie

Wat heb ik gekocht:
Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
Race Glaze - Jet Laq Non-Paint Lacquer
Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Monello - Wash Mitt
Gyeon - Q²M Bathe+ 400ml
Monello - Senza Acqua Piazza Drying Towel - 45x45cm

Ik heb de poorboy black hole en natty's paste was blue nog staan.
Heb daarnaast ook nog een pot commandant 4 staan. Moet ik deze voor of na het wassen gebruiken? Om de rode kleur goed terug te krijgen.

• Leuk
Reacties: Tim
De commandant heb je niet meer nodig, daar gebruik je de Monello polijstmiddelen voor in de plaats
Zeker bij rode lak wil ik de chemische meuk die in commandant zit niet op de lak hebben

Voor aluminium is commandant weer wel te gebruiken, daarna goed schoonmaken met shampo