• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies detailspray ??

Radjen

Detailing rookie
23 mei 2011
34
0
44
Welke detailspray voor na het wassen en drogen?
De auto staat al in de wax.
Maar als extra aan vulling.

want er is zo veel zie door bomen het bos niet meer.
Heb zelf beetje zitten kijken cc site

-Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus
-Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer
-Poorboys World Spray & Gloss
-Meguiars Quik Detailer

Wlke van deze zou het best zijn?

Als je zo lang mogelijk wilt genieten van je wax laag zou ik de Red Mist advieseren! Hier zit namelijk een sealant in, dus langer behoud van de waxlaag! En het boost je glans ook weer naar een wasbeurt. Ik gebruik hem altijd na een wasbeurt.

Voorheen gebruikte ik altijd Last Touch van Meguiars.
Maar na het proberen van Dodo Juice Red Mist ben ik om. Wat een heerlijk spul is dat! Even op een aplicatorpadje sprayen en dan opbrengen, daarna uitwrijven met de Fanrastic Fur.
Echt een top product.
Poorboys QD+ is ook een goede keuze maar is in mijn ogen geen Red Mist.

Greetz Rob

Wat wil je precies?

Met een normale Quick Detailer kun je vetvlekken, vingervlekken, fijn stof verwijderen. Ook kun je het als glijmiddel gebruiken voor tijdens het kleien en kun je het vaak al tijdens het drogen gebruiken.

Poorboys QD+ en Red Mist zijn iets anders. Ze hebben een extra beschermend element in zich, waardoor ze de bestaande beschermingslaag (wax of sealant) een boost geven. Ze zijn alleen (vaak) niet te gebruiken tijdens het drogen. Ook zijn deze niet bruikbaar voor als je wilt kleien! Ook moet je QD+ even laten 'drogen' (hazen), tot er een waas ontstaat, waarna je het kan afnemen.

Het zijn dus verschillende producten.

Eigenlijk heb ik zo de theorie: Op een wax gebruik je een product met carnauba, zoals QD+. Op een sealant gebruik je een spray sealant, zoals Dodo's Red Mist of Carpro Reload.

Normale quik detailer ga ik voor poorboys spray and wipe voor vingervlekken en stof.

Maar voor na het wassen van de auto twijfelde ik al tussen QD en Dodo's Red Mist.
Aangezien DJ red mist meest positieve geluiden hoor ga voor die.