• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd Coating

vandaag de motor voor de eerste keer gewassen sinds de Gyeon Pure Evo aangebracht is. Wassen ging lekker makkelijk en na het wassen met Gyeon Ceramic detailer staat ie er weer netjes bij. (K&N Luchtfilter ligt te drogen na schoonmaken en later weer primen)
IMG_2121.jpeg
IMG_2123.jpeg
IMG_2126.jpeg
IMG_2128.jpeg
IMG_2127.jpeg
IMG_2135.jpeg
IMG_2137.jpeg
IMG_2140.jpeg
IMG_2149.jpeg
IMG_2145.jpeg
IMG_2147.jpeg
 
Er staat idd Harley-Davidson en hun logo op de banden maar het zijn Dunlop banden met Harley branding erop. Helaas ook de Harley tax qua prijs maar ach, dat weet je van te voren. Heb geen klachten over de banden ansich maar als ze vervangen worden ga ik wss voor zachtere banden.
De remmen zijn ook van Brembo maar staat er ook niet op, ook Harley branded. Gelukkig remmen ze we zoals Brembo’s
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Dat heb je echt heel mooi gedaan! Had je na het polijsten nog iets van kleine marring op die plat zwarte lak want dit is wel snaar strak hoor!? Pure vond ik nog een best aardig vullend vermogen hebben dus ben benieuwd of je dat ook ervaren hebt.

Het resultaat is in ieder geval prachtig zeg!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Thanx @RoCo , nou, het was best een aardige klus om dit zo te krijgen.

Het eerder genoemde Sonax polijstmiddel werkte zeer goed, Wel heb ik voor ieder paneel een nieuwe pad gepakt en soms 2.
Alles is gedaan met een Rupes Mini, een micro dap (merk niet verkocht hier, Ibrid kloon) en handpads/doeken.

Ik heb veel verschillende doeken van veel merken maar ik merk na deze klus dat Gyeon Baldwipe voor deze lak het beste werkt. Ik heb op deze lak een volle fles (500ml) Prep gebruikt om een idee te geven hoe nat ik de lak heb moeten afnemen om geen micro marring te krijgen. Gyeon Pure Evo laat zich gelukkig zeer gemakkelijk afnemen (i.t.t. de oudere Pure) dat heeft me veel bespaard qua tijd.
Het viel me ook op hoe dik de formule van Pure Evo is en het ideale met dit soort lastige vormen is dat je het makkelijk 10 minuten kan laten zitten en het nog steeds moeiteloos afnam.

Tijdens het wassen gisteren liet Pure Evo zich meteen zien van zijn sterkste kant, al voor er Monello Foam op ging even alleen met de open slang afgespoeld...80% vuil weg. Na de foam 95% van de vervuiling weg. Met Gyeon Bath gewassen en weer met open slag afgespoeld en de lak was spiegel glad en oogde weer kraakhelder. Ik kan dan ook iedereen Gyeon Pure Evo van harte aanraden, supereasy on, lange verwerktijd en supereasy off.

Het blijft heel veel werk om zo'n motor met veel holle ruimtes en vreemde hoeken netjes te houden maar de coating helpt enorm en na het grotendeels droogblazen met de Monello Meastro een laagje Gyeon Ceramic Detailer meegegeven (met een Gyeon Baldwipe wederom) voor de laatste druppels en extra pop. Het enige stukje waar ik al snel weer swirls en marring zie is op de Cam-Cover, deze zit onder de luchtfilter en daar komt soms meer vuil op dan dat het lijkt dus deze is helaas al wat meer zichtbaar aangetast, voor mij geen probleem maar wel volledig in dit verhaal.

Ik realiseer me dat ik nu heel erg overkom als een Gyeon fanboy maar het is voor mij een opsomming van goede producten welke na veel trial & error voor deze lak de beste combi is. Al ik ooit andere ervaringen opdoe welke beter zijn of vergelijkbaar dan laat ik dat zeker weten.

Iedereen bedankt voor het lezen , de like's en leuke comments...het leven van een detailer bestaat vaak uit veel uren concentratie, zere vingers, en meer lichamelijke ongemakken maar het is altijd leuk om te zien dat het werk gewaardeerd wordt. Mochten er nog vragen zijn over het bewerken van deze uiterst gevoelige lak laat maar weten.
 
Oja, @RoCo of Pure Evo een vullend vermogen heeft weet ik niet omdat de lak al vrij strak was na polijsten. Gezien de dikte van het goedje kan ik me wel voorstellen dat een meer gehavende lak er voller uitkomt idd dan met bijv. CanCoat wat verder weinig toevoegd behalve goede beading, sheeting en bescherming in de vorm van self cleaning.
Pure Evo voegt echt een extra laag toe aan de lak naar mijn idee.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Dat idee had ik dus ook maar ik vind het tof om te lezen dat je het zo goed hebt weten te krijgen zonder het nodig te hebben gehad!
 
  • Leuk
Reactions: Altos