• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd mbt kleine hoekjes

Patrickvdburg

Detailing addict
8 feb 2015
28
60
Leeuwarden
ik wil m'n auto gaan polijsten en heb daarvoor de volgende combi in gedachten.
Mezzo op oranje , werkt dit niet dan eerst nog veloce op geel om uiteindelijk te finishen met finale op wit.
Echter heb ik net als ieder ander een hoop krasjes bij/achter de deurgreep. Maar daar kom ik niet bij natuurlijk. Wat gebruiken om dat soort gebieden toch alsnog te polijsten?

Je kunt daarvoor kijken naar een cone

Zelf trek ik altijd de handgreep naar me toe en laat de pad "erachter" kruipen. Vaak is het resultaat goed, mocht dat niet zo zijn, kun je overwegen om het rigoreus te doen en de handgreep te demonteren.
Dit kun je ook met diverse andere onderdelen doen als lampen etc.

Desnoods met een handpadje en wat polijstmiddel achter de grepen aan de gang gaan.

Heb je geen handpadje, dan kun je ook met de polijstpad aan de slag achter de greep. Gewoon een beetje samenvouwen en achterlangs frotten

• Leuk
Reacties: Soepergrover
+1 voor de eerdere reacties!

Ikzelf heb het altijd op bovenstaande manier voor elkaar gekregen. Het werkte vaak onhandig en dingen demonteren vond ik altijd en beetje overkill.
Momenteel heb ik een cone liggen die ik op een boor zet en sindsdien is het supermakkelijk.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Uni_Cone_Black_Finishing_Cone_10cm_88_740CONE_101540

In eerste instantie zocht ik een cone om lastige velgen te polijsten. Na contact met CC werd mij bovenstaande cone aangeraden.
Mijn eerste ingeving was dat het een ''finishing'' cone betrof en dat dit naar mijn idee niet genoeg zal zijn om écht te polijsten. Echter was het advies om deze cone wél te nemen omdat de lak op velgen niet zo dik is.

Het polijsten van de velgen ging uitstekend.

Inmiddels gebruik ik deze cone ook voor lastige plekken zoals deurgrepen, in/rondom merklogo's, ruimtes rondom kentekenplaathouders, etc.

Greetz

Het is bedoeld op een leuke manier voordat ik weer rare reacties naar mijn hoofd krijg geslingerd, maar
Dit is toch wel het niveau 'Detailing' zeg.

Ik heb op een Jaguar met zachte lak ook al een heel goed resultaat behaald met een MF doek en een beetje cleaner (PB Prof Polish).