• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd over foam spuitlans

Ik heb zelf nog een vraag.
De messing draaidop waarmee je de lans op de fles draait, heeft die een rubber afdichting aan de binnenkant? Als ik de fles eronder draai, en die schuin houd, lekt het een beetje. Terwijl ik hem 'vast is vast' heb aangedraaid. Of is dit een defect.

Volgens mij zit er ergens een gaatje om lucht door te laten, zodat de fles niet vacuum wordt getrokken als je de foam lans gebruikt.

Net nog mijn foamfles gevuld met een deel Artico snow foam, en afgevuld met warm water.
Als ik de lans erop heb gedraaid schud ik even de fles, zodat de foam en het water goed mengen.
Ook bij mij komt er dan een beetje "sop" ter hoogte van de messing dop te voorschijn.
Is dus normaal!

Ik gebruik altijd een dop van een andere fles. (Zijn volgens mij allemaal hetzelfde qua schroefdraad) om hem even te schudden.
Heeft hier verder niets mee te maken...

Volgens mij zit er ergens een gaatje om lucht door te laten, zodat de fles niet vacuum wordt getrokken als je de foam lans gebruikt.

Hier het bewijs:
foamlans gaatje.webp

Kees, dank!

Verder, als ik de slang in de fles heb lijkt deze iets te lang. Het filter moet uiteraard liggen om het onderste uit de fles te kunnen pompen, maar nu komt er een kleine knik in wat het slangetje een beetje afknelt. Denk erover om het slangetje een klein beetje in te korten. Zal vast wel iemand hier ervaring mee hebben.

IMG_0554_zpsm4xvcemt.webp

Dit is het nieuwe slangetje mét filter dus. Heb hem een iets minder dan een cm ingekort, knikt nu niet meer. Perfect!