• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd: polijstmiddel

The Volvoboy

Detailing addict
25 jul 2010
255
65
27
Sassenheim
Hallo,

Ik zit met een vraag. Ik ben op zoek naar een polijstmiddel (zoals PB SSR of Monello Inizio). Heb nu de Monello Inizio, maar vind hem niet lekker werken. In de schaduw gaat het nog, maar zodra er iets van warmte of zon is, krijg ik 'm bijna niet uitgepoetst. Aangezien ik geen garage of andere overdekte ruimte heb en dus afhankelijk ben van het weer, zoek ik een polijstmiddel waar ook aardig mee te werken is in de zon. Welk polijstmiddel raden jullie mij aan?

Heb je de Inizio of de Inizio Forza ?

De Inizio staat inderdaad bekend als een "stroef" polijstmiddel, oplossing is een drupje finale erbij doen en/of de pad lekker vochtig houden.
Neem aan dat je na gebruik van de Inizio nog wel afbouwd met Mezzo en Finale ?

Met de forza heb ik niet de ervaring dat deze nou echt moeilijk is af te nemen. De Forza is ook een compound en geen polish zoals de Mezzo en Finale zijn.
Tussen de SSR3 en de SSR 1 zit ook een wereld van verschil. De SSR3 heeft ook een behoorlijke cutting echter lang niet zoveel als de Forza.
De Forza is mijn inziens ook een middel wat je niet erg vaak gebruikt, pas als je een zwaar verweerde lak of zeer diepe swirls hebt grijp je naar deze fles : dat doe je niet iedere polijst sessie.

Daarnaast doe je vaak een oppervlakte van 50x50cm en neem je dat af. Erg veel langer dan een minuut of 3 /4 zal het niet blijven zitten neem ik aan ?
Zoals ik al eerder aangaf helpt het om er eens een drupje finale aan toe te voegen. De oliën van de finale laten het net wat soepeler verwerken.