• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd volkswagen jetta!

Danny_ITR

Detailing rookie
30 sep 2013
16
0
Er is mij gevraagd om een volkswagen jetta te polijsten. Dit is een huurauto, dus deze zit bomvol met schades. Hieronder versta ik; veel swirls, doffe lak, flinke krassen, los gebladerde blanke lak en het lijkt erop dat de auto op sommige plaatsen amateuristisch is overgespoten.

Nu ben ik nog een beginnende detailer en ik vraag me eigenlijk af of ik wel een goed resultaat kan gaan boeken op deze auto. Ik zie het als een uitdaging, maar ik ben bang dat ik vele beschadigingen niet gecorrigeerd krijg. Kan ik hier het beste van afstappen of denken jullie dat ik met een dap900 aardig resultaat kan boeken. Het gaat erom dat de auto weer iets representatiever eruit ziet.


Het gaat dus om deze auto:
DSC_0129.webp


DSC_0119.webp


kras op de motorkap :
DSC_0117.webp


DSC_0128.webp


flinke kras in de deur, maar gek genoeg niet voelbaar met de nagel.

DSC_0131.webp


beschadiging van ongeveer 30 cm op de achterbumper.
DSC_0138.webp


en tot slot deze vervelende roestplek op het dak:
DSC_0145.webp



Momenteel heb ik een dap900 met mezzo en de oranje cutting pad als zwaarste combinatie. Denken jullie dat ik het beste monello veloce kan bijbestellen met een gele pad en eventueel de wolle pad of moet er misschien ook wel gewetsand worden. Hier heb ik echter totaal geen ervaring mee!

Verder hoop ik dat jullie mij antwoord kunnen geven op wat ik het beste kan doen met de roestplek op het dak en de losgebladerde blanke lak ? Ik kan eventueel een lakstift halen, zodat sommige plaatsen niet erger gaan roesten of dergelijke.

alvast bedankt !
 
Probeer eerst eens een testspot met Mezzo op oranje, eventueel twee hits en kijken wat er te bereiken is. Mocht dit onvoldoende werken zou je kunnen gaan voor geel i.c.m. Mezzo of zelfs Veloce of een andere compound.
 
Ik denk dat je met mezzo op Oranje al een heel eind komt. Doe inderdaad eens een testspot, desnoods pak je 2 hits.
Doe dit dan op de rand van een paneel, en plak het andere paneel af. Dan kun je het verschil goed zien.

Eventueel Veloce of Inizio op wit of gele pad. Ik heb de veloce nog niet gebruikt dus kan daar niks over zeggen.
Als ik de foto's zo bekijk kun je veel correctie behalen op deze auto.

De kras op de motorkap en de deur zien er wel diep uit, maar je gaat hem sowieso minder zien straks.
 
voor het opfrissen heb je aan mezzo en oranje genoeg, flink detailen richting de 80 of 85 procent correctie niet.
Maa als dit niet het doel is....
Glans ophalen doet al veel, en dat zal ket mezzo op oranje zeker lukken.
Roestplek op het dak kun je sowieso niets mee, rest zal redelijk te verminderen zijn denk ik
 
hartelijk bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist voor de zekerheid een gele pad van monello + veloce besteld en dan hoop ik binnenkort aan de slag te kunnen.

Wat is trouwens beter voor de lak ? 1 hit op geel met veloce of 2 hits oranje pad op mezzo ? en kan ik iets doen tegen lak die aan het afbladeren is, zodat het niet erger wordt?
 
Wat beter is is relatief natuurlijk, als je voldoende bereikt met Mezzo op oranje is dat "beter". Als je Veloce op geel nodig hebt gehad zou ik zeggen nabewerken met Mezzo op wit. Maar zoals ivo's al noemt, wat is je doen? Alleen opfrissen volstaat van één hit polijsten met een gemiddelde korrel naar mijn idee. Daarna afwerken met (eventueel glaze en..) wax. Tegen afbladeren kun je naar een lakspecialist zou ik zeggen.
 
Ik wil zoveel mogelijk krassen verwijderen voor zover dat mogelijk is en ik was aan het denken aan een correctie van 80%. Ik ga zoals jullie zeggen werken met oranje + mezzo en op de plekken waar diepe krassen zitten ga ik voor geel + veloce. Uiteraard wil ik hierna gaan afbouwen naar finale. Ik hoop dat ik op deze manier dan toch een net resultaat ga bereiken.

Daarnaast twijfel ik nog over de glaze en de wax. De auto zal helaas in de toekomst gewassen worden in een wasbox of met shampoo van de action. Kan ik dan het beste gaan voor een losse glaze en wax, in dit geval PB white diamond + collinite 845, of zou ik na het polijsten gewoon NXT2.0 of Gold class liquid wax erop zetten ?
 
Hangt er vanaf wat de afspraak is met de eigenaar, maar als er niets is zou ik kiezen voor de Meguiars waxen. Die bevatten een glaze en wax, scheelt je weer een stap werk.
 
oke, hartelijk bedankt voor je advies en ik zal het eindresultaat posten op het forum