• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor onderhoud pakket

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Mijn schoonvader heeft onlangs een zwarte Lexus IS250 gekocht en wil deze goed gaan onderhouden. De beste man is absoluut geen poetser, laat staan detailer. Ik ga de auto 2 tot 3 keer per jaar een full detail geven en hij wil de auto in de tussen liggende periodes goed bij houden.
Het sleutelwoord is "gebruiksgemak" en had daarom onderstaand pakket in gedachte:
- Meguiars NXT Generation Wash & Wax Kit. Gekozen vanwege het gebruiksgemak van de wax en omdat hier een shampoo en washmitt bij zit
- Mothers Wax FX Wheel Cleaner. Gekozen op basis van eigen ervaring. De velgen worden niet voorzien van een wheelsealant, omdat het werken met een velgen reiniger makkelijker is.
- Mothers Wax Fender Well Brush. Spreekt voor zich lijkt me
- CSF Delirium Orange Drying Towel.
- 2 pb doeken. Mega plush of deluxe, daar ben ik nog niet uit, maar maakt weinig verschil denk ik.

Verder krijgt hij van mij een flesje redmist, die ik nog over heb.
Graag jullie input of dit setje iets is voor iemand die z'n auto zonder al teveel moeite netjes wil houden.
 
Recent heeft mijn moeder een gloednieuwe wagen gekocht in een (mooie) donkere bruine kleur. Heb voor haar een kleine bus dj btbm, meg washmitt, een pb droogdoek, een pb microvezeldoek en een monellohandpad. Als wax heb ik haar een gegeven wat ik toch niet meer gebruik voor mij maar voor haar zeker voldoende is.

Dus ook heel basic in mijn geval maar voor iemand die er niet mee bezig is, is zelfs al een wax te veel bij wijze van spreken.

Omdat je die persoon goed materiaal laat kopen, zal het zowieso al een enorm verschil zijn dan vroeger voor hem. Dus ik denk wel dat wat je nu voorzien hebt zeker meer dan genoeg is want al het andere wordt toch niet gebruikt als je geen echte poetser of detailer bent...

grtz
 
Zou een New Car kit nemen, volgens mij meer bang for buck:
New Car Kit
Gebruik de Watermagnet voor de velgen.

Voor de rest prima set.