• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voorbereiding Black Hole/Lime Prime Cleaner/Glaze

jojo323

Detailing addict
8 sep 2013
98
60
Apeldoorn
Ik wil binnenkort de Black Hole of Lime Prime Cleaner Glaze aanbrengen op mijn donkerblauwe lak. Kleien heb ik een aantal weken geleden gedaan voordat ik de waxlaag heb aangebracht, op dit moment dus weinig vervuiling op de lak. Is het noodzakelijk een paintclainer te gebruiken voor het aanbrengen van een glaze, i.v.m. de oude waxlaag? Wat geeft over het algemeen een beter resultaat, Black Hole of Lime Prime? Wat houd de term Lime Prime "Cleaner/Glaze" precies in? Ik begrijp dat een glaze voeden is, maar wat doet de cleaner in dit geval, verwijdert deze ook olie/wax etc? Ik wil de glaze gaan beschermen met de Purple Haze Pro, en vervolgens tijdens de wekelijkse wasbeurt na het drogen de wax oppeppen met de Red Mist.

Om duidelijkheid te scheppen:
Heb je lime prime of lime prime lite?
Er zit namelijk een wezenlijk verschil in die twee. Weliswaar in de correctiegraad, die lime prime lite volgens mij in zijn geheel niet heeft.

zoals bij de omschrijving van het produkt in de webshop staat reinigt het de lak alvorens een laag oliën aan te brengen, waardoor je meer glans krijgt en een goede basis om je wax aan te brengen.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_...DJLL250_101044

Ik heb nog geen glaze aangeschaft, ik twijfel nog tussen de Black Hole en Lime Prime Lite. Zou de Lime Prime met correctie een betere optie zijn dan de lite versie? En moet ik de lak nog reinigen met een paintcleaner voordat ik Lime Prime of Black Hole ga gebruiken, of is het niet noodzakelijk om de oude wax te verwijderen?

Lime Prime en Lime Prime Lite bevatten een cleaner en deze verwijderen een eventuele onderliggende waxlaag.
Black Hole bevat hele milde cleaners, die pas geactiveerd worden bij machinaal gebruik.Breng je BH op met een DAP, dan verwijdert deze ook de waxlaag.

Beiden zijn prima glazes, hoewel ik het gevoel had dat ik bij Lime Prime iets langer door moest werken dan bij Black Hole. Heb er geen stopwatch bij gehouden, dus misschien heb ik het verkeerd.

Als een waxlaag nog goed aanwezig is, dan is een (overdosis) shampoo of kleien helaas niet voldoende om deze helemaal te verwijderen. Zie ook Tims opmerkingen: https://forum.Carclean.com/threads/wax-en-exp-verwijderen-van-lak.13579/

In ieder geval, de glazes die je vermeld kan je prima meteen opbrengen (wel eerst even wassen natuurlijk voor een schone lak). De stappen erna klinken ook goed. Succes! :cool

Bedankt voor de goede tips en uitleg. Als ik het goed begrepen heb zijn beide glazes goed en makkelijk verwerkbaar. Aanbrengen en door blijven werken totdat er glans tevoorschijn komt, hierna volledig afnemen met een microfiber doek. Ik ga ervan uit dat beide glazes erg goed zijn voor een donkerblauwe lak. Zit er nog verschil in de Blackhole en Lime Prime wat betreft het verdoezelen van lichte krasjes en swirls en welke applicator is het meest geschikt om een glaze met de hand aan te brengen? Helaas zit het er de komende weken nog niet in een DAP aan te schaffen. :(

Producten zul je uit moeten proberen om te weten wat het beste resultaat voor jou biedt. Scheelt nogal per auto. Ik heb zelf een witte en grijs metallic kleurige auto, waarvan ik kan vertellen dat de Lime prime een mooier/ meer glanzend resultaat geeft dan de white diamond op de grijze auto. Wat ik hier op het forum een beetje lees is dat black hole op de ene auto een heel mooi resultaat geeft en de ander vind het niet noemenswaardig.Zo kom je dus weer op mijn 1ste punt. Gewoon proberen en de volgende keer wat anders als het je niet zo goed bevalt.

Oh ja,vooral bij de lime prime paneel direct afnemen.