• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

Rudi, ik zou niet met ammoniak ontvetten (tenzij je gaat schilderen in huis), maar prep of vergelijkbaar middel gebruiken of IPA (hier en daar in drogisterij te koop)
 
Owkejj Gert .
Gebruik ammoniak verdunt wel hoor , maar zal prep gebruiken .
Nog een vraag trouwens . Is dit goed op zolder te doen of moet er mega geventileerd worden ?
Straks is er een baby erbij namelijk .

Greets Rudy
 
Ik heb 2 lagen Gyen - Mohs coating aangebracht naast een kinderdagverblijf. Ik kan je melden dat het bij peuters en baby's erg goed werkt, ze waren de hele dag lekker rustig. Of bedoelde je dat niet?


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
Even zonder dollen; Je kan de Rim prima aanbrengen in huis. Zorg er wel voor dat er een raam open staat of een andere manier om de lichte dampen af te voeren. (Mechanische ventilatie ofso)

In een warmgestookte kleine kamer zonder frisse lucht zou ik het niet doen. :p



Greetz
 
Rudi, ik zou niet met ammoniak ontvetten (tenzij je gaat schilderen in huis), maar prep of vergelijkbaar middel gebruiken of IPA (hier en daar in drogisterij te koop)
Via de zoekfunctie niet een antwoord gevonden.

Ik heb met een speciale stift markeringen aangebracht op de autolak.
Op de stift staat dat je het kunt verwijderen met ammoniak bases cleaner. Mag je met met pure of verdunde ammoniak op de autolak?

Ik heb al geprobeerd met glascleaner van Turtle, product van monello voor na het polijsten en instanet ruiten reiniger.
Geen effect.

Kan iemand mij verder helpen of zeggen of ammoniak op autolak kan?
 
Gtechniq c5 of Gyeon wheel zijn mijn go to wheel coatings.

Gtechniq c5 hoef je in principe maar 1 laag aan te brengen.

Voor Gyeon rim zou ik 2 lagen wel adviseren met 2 a 4 uur ertussen.

Zorg dat je een scangrip licht gebruikt zodat je goed de high spots kan zien en kan afnemen.
 
@Zorro Monello product voor na het polijsten? Ik ken het niet, en denk dat je iets verkeerd begrepen hebt, welk product is dat dan? Voor je met ammoniak aan de slag gaat (geen idee wat dat doet op een autolak op waterbasis), zou ik het eerst met alcohol (bijv. in een drogisterij te koop) proberen, ik ben er vrij zeker van dat je de stift dan oplost, en met een doekje zo wegveegt.
 
Dat product van Monello is een soort inspection om na het polijsten goed te ontvetten.

Juist SSR1 gedaan en daar kreeg ik het mee weg maar ik krijg veel swirls erna
Ik ga nu op jouw advies IPA eens proberen en anders kleien morgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ammonia kun je toch overal op gebruiken. Uiteraard verdunt met water. Ik gebruikte het altijd voor het schilderen.
En ook vaak om de ramen te ontvetten voor er rainx op ging.
 
@ Corboba
Juist Isoprofylalcohol (IPA) en je kreeg de stift mee weg maar de lak werd dof
Ook door de druk die nodig is, krijg je redelijk wat krasjes.

Vervolgens SSR1 en de dofheid is 90% weg.

Tot nu toe niet leuk werken met zo’n autolakstift, wanneer morgen de rest wordt weggedaan met SSR1 ga ik het niet meer gebruiken

@ internetboarder : bedankt voor jouw advies.
IPA gaf dofheid, ik ga niet zo vlug meer met deze producten op autolak
 
Oeps, dat wist ik niet. Thanks.
 
Laatst bewerkt door een moderator: