• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

patrick24

Detailing trainee
8 mrt 2012
15
47
Beste detailers,

Ik zou graag wat advies krijgen over het polijsten van mijn velgen.
Het vlakke gedeelte van mijn velgen heb ik netjes swirl / Kras vrij gekregen.

Op het zwarte gedeelte tussen de spaken lukt het niet om de swirls helemaal weg te krijgen.

Wat heb ik al geprobeerd Monello mezzo en inizio op microfiber pad en een foam pad.
Met de proxxon Ep/e met een 3 inch backing plate. Flexipad polishing ball voor de boor machine.

Aangezien ik een beginnend hobby detailer ben.;)

Weet ik niet tot hoever je moet gaan met de correctie.
Of dat de proxxon gewoon niet sterk genoeg is omdit te corrigeren.

Alle advies is welkom.

20210602_214118.jpg
 
Misschien niet de juiste pads op de Proxxon?
Ik heb de Proxxon WP/E (2" rotary) en gebruik voor lastige krassen de Nanolex padjes. Ooit bij een kennis die een proefpaneel had gemaakt om te gaan wetsanden, mijn Proxxon gepakt en in een handvol minuten de gemaakte krassen bijna weggepolijst.

Overigens zou ik op een velg geen Inizio gebruiken: de lak op velgen is vaak erg dun, daar ga je zo doorheen.
 
Even een ander perspectief, aangezien de foto niet heel duidelijk is: is het geen marring van de D/A? Het lichtbeeld lijkt namelijk dof en weinig verhelderd.

Je hebt behoorlijk grof gewerkt (Inizio + MF pad). Wellicht is het juist zaak om dit zo voorzichting mogelijk aan te pakken.

Just a thought!
 
@Cordoba dank voor je reply. heb er ook niet veel passes mee gedaan.
@Dirk het zou inderdaad kunnen dat ik de verkeerde techniek gebruik.
Ik probeer de proxxon zo recht mogelijk op de velg te zetten en middelmatige druk op het apparaat te zetten.
Als je tips hebt hoe jij het doet en je dat wil delen hoor ik ze graag hoor. :)
 
@RoCo het is inderdaad grof met mezzo kreeg ik niet alles weg. tenminste in 1 pass dan.
Gedachte was om in 1 pass alle swirls weg te halen. Waarschijnlijk een te simpele gedachte.