• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

Clio 1.6 16V zei:
Van welk merk heb jij doeken dan?

Ik moet dus voor de swirls een polish hebben? Er komt dus nog een fles bij. wordt langzaam alles bij elkaar redelijk prijzig. Welke polish zouden jullie mij adviseren?
Ik heb doeken van clearkote helaas hier niet verkrijgbaar :(

Tegen de tijd dat je echt alles hebt ben je aardig wat euries verder uiteraard.

Als je swirls wilt verwijtderen heb je een DAP nodig in de webshop heb je diverse starterskids waarin ook de pads en polijstmiddelen zitten :rules
 
Ik zou de wolfgang inruilen voor prof polish van pb, en de EXP. Dan heb je 1 product meer voor dezelfde prijs.

Als je behalve goed schoonmaken en voeden niks doet aan de swirls, heb je hier genoeg aan.

De klei die je hebt uitgekozen is zacht tot gemiddeld. Als je goed te werk gaat blijft de marring denk ik wel beperkt. Daarnaast zou je iets van Black hole of White diamond moeten hebben om de krasjes die je hebt een beetje te verdoezelen.
 
Oke, dus de swirls krijg je handmatig moeilijk tot niet weg. Het is mij nog te vroeg om een machine te kopen.

Ik moet denk ik maar stoppen met vragen, komen steeds meer producten bij.

Ik had de Wolfgang genomen omdat ik daar zulke goede dingen over heb gelezen. Ik heb ook begrepen dat veel mensen deze beter vinden dan de EXP.
 
Als je de wolfgang gebruikt word er geadviseerd de auto 12 uur in een afgesloten ruimte te laten staan :rules
 
Ben ik weer even en nog steeds aan het samenstellen van mijn eerste bestelling.

Heb natuurlijk weer wat vragen.

Moet de EXP ook lang curen?
Ik zie dat de grotere verpakkingen bij PB verhoudingsgewijs voordelig zijn. Gezien ik niet weet hoeveel er gebruikt wordt weer ik dus niet of ik beter groter kan gaan?
 
Op de verpakking staat volgens mij 30 to 60 minuten, je kan dit het best controleren door een swipetest te doen.

Kleinverpakking zal iets duurder zij, maar het product is zuinig dus vraag je jezelf af hoevaak je het gaat gebruiken
 
Ik heb vandaag de PB EXP gebruikt en na 2 delen gedaan te hebben was de swipetest op het eerste deel gereed ik heb het er ongeveer nog 10 minuten op laten ziten voor de zekerheid :rules
 
De swipetest bij de EX-P gaat niet echt op omdat op de verpakking staat dat het produkt tussen de 30 en 60 minuten moet curen en/of hazen.

Behalve in de (volle) hete zon, dan moet het produkt aangebracht worden en direct afgenomen worden.
 
Na veel wikken en wegen ga ik toch een andere kant op en heb dus een nieuwe set samengesteld. Het kost wel wat meer maar volgens mij kun je dan ook meer. Hier komt ie dan:

Bone spons
DJ Born slippy clay lube
DJ BTM
DJ supernatural detailing Clay
DAP 500 Raffini startskit
PB Blackhole
PB deluxe mega towel 39x39 (5 X)
PB Natty's paste wax red limited edition
PB trim restorer
PB Wheel sealant
Delirium Orange drying Towel


Nog een paar vraagjes:

Ik heb begrepen dat sealant voor de lak niet echt hoeft en dat het ook in combinatie met bepaalde middelen niet altijd top is. Ik heb hem dus weg gelaten.

Van de DAP 500 set heb je ook een V2 variant, heb ik dat nodig, is het handiger?

Ik heb een rode auto, is de rode wax dan wel handig?

Wat vergeten?

Thanks
 
Als je een nieuwe DAP500 bestelt, krijg je ook altijd een v2. Dit is een licht verbeterd model t.o.v. de v1 (die niet meer verkocht wordt).

Die 'rode' wax ga je niet zoveel van merken als je 'm eenmaal aan het opbrengen bent.
Je moet deze gewoon heel dun aanbrengen en dan ziet het er meer uit als een kleurloos laagje. Geen probleem dus.
 
Het lite pakket heeft wat minder spulletjes erbij (een pad, wat bonnets en wat schoonmaakmiddel voor pads).
Ook hierbij zit een DAP500 V2 (zie link)