• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

Clio 1.6 16V

Detailing trainee
12 aug 2010
26
47
56
Boornbergum
Ook ik wil gaan beginnen met het goed onderhouden en laten glimmen van mijn auto.

De lak van mijn auto ziet er naar mijn mening nog goed uit. Helaas heb ik wel wat steenslag en een pitje op de motor kap:sob: Volgens mij valt hier met poetsen niets aan te doen.

Ik heb van Tim al advies gekregen en hij heeft ook wat voor mij samengesteld. Ik ben zelf adhv hier lezen ook bezig geweest, en kwam tot het volgende:

The bone spons
Delirium Orange Drying Towel
DJ BTBM shampoo
Collinite 915 Wax
Born Slippy Clay lube 500ml
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent 3.0
Super natural detailing Clay 3 X 80gr
DJ Fantastic fur 3 pack ( voor het poetsen)
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator


Volgende vragen:

Zijn deze producten allen goed te combineren?
Ben ik wat vergeten?
Wat zou ik beter kunnen veranderen?

Dank alvast voor de antwoorden.
 
Persoonlijk zou ik The bone inruilen voor een washmitt.

Wellicht een paar goedkope(re) doeken er nog bij.

Best wel een mooi rijtje, goed compleet ook! Misschien nog iets van APC meebestellen om de trims te ontvetten. en dan ook een Trim-restorer van PB, of een andere smaak.

Velgenreiniger is wellicht ook handig, maar dan moet je even naar de staat van je velgen kijken.
 
Je hebt allemaal kwaliteits producten gekozen. Steenslag kun je eventueel met de Lanka chip repair set te lijf gaan. Mischien nog iets voor je trims? PB TR of BW?
 
Ik als leek weet niet wat Trims zijn? sorry.

Mijn velgen zien er trouwens echt als nieuw uit, geen krasje erop. Ik dacht dat het verzegelen van je velgen alleen echt interessant was voor de winter.

Tim had mij de DJ Rainforest Rub geadviseerd, lijkt mij ook een goede wax. Ik ahd zelf voor die collinite gekozen omdat je er best veel goeds over leest, vooral de standtijd.
 
Trims zijn de rubber raamomlijstingen, plastic strippen, ongespoten kunstof delen e.d.

Wheel sealant of wheel wax voorkomt ook dat remstof zich niet kan hechten aan je velgen, kun je ze gewoon met een sopje schoonmaken en heb je geen velgenreiniger nodig.

(grrr, is die kabouter weer sneller met typen! )
 
Houd er rekening mee dat voor de Wolfgang sealant lang moet cure.
Ik zou er nog wat doeken bij nemen en ik zou zeker voor een sealant gaan voor je velgen dit is zo makkelijk om de volgende keer je velgen weer te reinigen.
Verder mooi lijstje ;)
 
Met curen bedoel ik dat het produkt zijn werk moet doen en dat kan zijn intrekken opdrogen of wat anders produkt afhankelijk.

Ik zou kwa doeken voor MF doeken gaan van het goede kwaliteit
doeken
Welke dit word is sterk afhankelijk wat je wilt groot of klein goedkoper of de duurderen een keuze die jij zou moeten maken :weetniet

Persoonlijk vind ik de kleinere doeken perfect werken en heb buiten de fantastic fur eigenlijk geen ervaring met doeken uit de webshop :schaam
Je kan ook bij de Poorboys doeken kijken deze worden veel gebruikt en zien er goed uit ;)
 
Aan hoeveel doeken moet ik dan denken? Die Fantastic fur zijn er 3. Bij PB staan zoveel doeken dat ik niet weet welke eventueel zouden kunnen.

Ik lees trouwens dat veel mensen een wasmitt gebruiken ipv een spons. Ik heb geen idee wat het voordeel is van een wasmitt?
 
Wasmitt neemt het vuil øp in de vezels, bij een spons gaat dat niet, waardoor je er swirls instaat te wassen.
Vuil blijft aan de oppervlak van de spons,.
 
De TS heeft ´the bone´ als voorlopige spons en deze zal het vuil ook wel insluiten.

Of het een voordeel heeft weet ik niet, dat is aan iemand zelf om te oordelen. Ik vond het niks, maar vind de wash mitt van meguiars wel lekker werken.

Het verschil is dat je bij de mitt je hand er in kan steken en de the bone neemt meer water op
 
Was dat maar zo! Je kunt zelfs met klei nieuwe krasjes veroorzaken genaamd: marring! Gebruik daarom een zachte klei voor goed onderhouden lakken zoals die van Mothers.

The Bone spons gebruik ik al jaren, dit is een zeer goede spons met redelijk lange microvezels. Deze veroorzaakt echt niet meer swirls als de gemiddelde mitt. Gebruik sinds een paar maand de Wookie van DJ, die is echt super. Maar deze is ook erg duur.
 
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Deluxe_Mega_Towel_Geel_39x39cm_PB-DMT-Y_101030

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mega_Plush_Blauw_39x39cm_PB-MP-B_101026

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Ultra_Mega_Towel_Blauw_39x39cm_PB-UMT_101028

Dit zijn even voorbeelden van doeken die veel worden gebruikt.
Allemaal mooie doeken ik heb doeken van een ander merk waarvan de ene kant van het doek lange microfezels heeft en de andere kant kortere ik vind dit prettige doeken.
Persoonlijk ben ik nog niet echt te spreken over de fantastic fur ik vind dat deze doeken zeer weinig opnemen ze zijn wel super zacht ;)
 
Van welk merk heb jij doeken dan?

Ik moet dus voor de swirls een polish hebben? Er komt dus nog een fles bij. wordt langzaam alles bij elkaar redelijk prijzig. Welke polish zouden jullie mij adviseren?
 
De PB SSR serie. Die kun je buiten gebruiken in de zon. En Renault lak is redelijk zacht. Maar met de hand zal het niet meevallen om een correctie te krijgen.