• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aanpak/volgorde producten

Dartoumi

Detailing rookie
25 aug 2022
6
15
Ewijk
Goedemorgen,

Ik ben sinds kort lid geworden van dit forum (voorstel berichtje).

Van het weekend, mede op advies van CarClean via WhatsApp, de volgende producten in huis gehaald:
Ik ben een beginner qua auto detailing en heb de volgende in gedachte qua stappen en aanpak in de wasbox:
  1. Auto 2x goed afspoelen met hogedrukreiniger
  2. Met 2 emmers en washandschoen de auto wassen met Q²M Bathe
  3. Velgen en banden schoonmaken met borsteltje
  4. Alles spatvrij afspoelen met hogedrukreiniger
  5. Alleen de auto afdrogen met doek
  6. Q²M Tire Express aanbrengen op de banden met Disco Duo applicator pads
  7. Ramen schoonmaken met Q²M Glass
  8. Liquid Insulator Wax No. 845 insmeren met Easy Detailing Finishing Hand Pad
  9. Na ongeveer 10 minuten afnemen met microvezeldoek
  10. Interieur stofzuigen en schoonmaken met Matte Opaco Interior Cleaner op een microvezeldoek
  11. De eerstvolgende keer dat ik de auto ga wassen zou ik Hyper Wet Coat kunnen toepassen ipv wax?
Is dit een goede aanpak/volgorde voor het schoonmaken van mijn auto met deze producten?

Verder heb ik gelezen dat je voorzichtig moet zijn met de wax op kunststof delen op de auto. Geldt dit ook voor de hoogglans kunststof delen, zoals de sierlijsten bij de deuren, die op de auto zitten?