• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gezocht!

ruubmeister

Detailing addict
29 apr 2017
42
50
Beste leden,

Ik zoek een beetje advies voor het detaillen van mijn Volkswagen Passat uit 2000.
Als ik het goed begrepen heb zijn de meeste auto's uit de VAG groep voorzien van een harde lak. Ik neem aan de mijne dus ook?

Ik heb een mooi combisetje gekocht van Meguiars om te beginnen met detaillen, deze bevatte een shampoo, klei, compound en wax. Opzich redelijk tevreden mee, maar het kan natuurlijk altijd beter!
Door de vele informatie op dit forum weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen en welke producten goed te gebruiken zijn door een beginner. Met welke producten krijg ik het beste resultaat? Ik zou graag advies willen voor de volgende handelingen:
- wassen (handwas icm shampoo of doormiddel van foam gun (zie onderstaande))
- drogen (wat zijn echt goede doeken?)
- kleien
- polijsten
- waxen

Ik wil binnenkort een DAP kopen om te polijsten en ik zag de DAP 500 van CarClean vrij vaak langskomen. Deze staat dus op mijn wensenlijst.
Daarnaast heeft mij HD het van de week begeven, tijd voor een nieuwe! Ik zat te kijken naar een Nikfisk C130.2 in combinatie met een Monello Lancia foam kit + 5000ml snow foam. Is dat wat?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, dan staat de auto er binnenkort weer (extra) strak bij!

Alvast bedankt.
 
  • Leuk
Reactions: ruubmeister
Hallo,

Uit ervaring is het meestal dat VW inderdaad een harde lak heeft.
Echter kom je hier alleen achter door zelf altijd eerst een test spot te doen.
Ik raad je aan om onderstaande stappenplannen eens door te nemen, hier kun je al flink wat informatie uithalen en een keuze maken.

https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/

https://forum.carclean.com/threads/basis-pakket-voor-de-beginner-stappenplan-21-03-2017.17857/

Gr michel


Ah volgens mij heb ik die stappenplannen op de een of andere manier gemist! Thanks
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik zat te kijken naar een Nikfisk C130.2 in combinatie met een Monello Lancia foam kit + 5000ml snow foam. Is dat wat?

Ik gebruik de Nilfisk C110.4 i.c.m. Monello Lancia Foam kit, en ben dik tevreden!

- drogen (wat zijn echt goede doeken?)

heb sinds kort de Monello Senza Acqua (de grote en kleine) hier droog ik de hele auto mee;
https://www.Carclean.com/product/Monello/Senza_Acqua_Drying_Towel_70x80cm_MSA0101_102091
https://www.Carclean.com/product/Monello/Senza_Acqua_Piazza_Drying_Towel_45x45cm_MSAP0101_103061
 
Ruubmeister heeft de stappenplannen gevonden en kan daar nu eens flink ik gaan verdiepen. :D

@ruubmeister - Als je daarna nog specifieke vragen hebt, zou ik ze gewoon hier stellen en dan krijg je ook specifiekere antwoorden. Geloof mij, je zal zeker niet de eerste zijn die hele open vragen stelt, een enorme lawine aan verschillende antwoorden krijgt en vervolgens nog meer door het bomen het bos niet meer ziet als voorheen. :P


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: ruubmeister
Ruubmeister heeft de stappenplannen gevonden en kan daar nu eens flink ik gaan verdiepen. :D

@ruubmeister - Als je daarna nog specifieke vragen hebt, zou ik ze gewoon hier stellen en dan krijg je ook specifiekere antwoorden. Geloof mij, je zal zeker niet de eerste zijn die hele open vragen stelt, een enorme lawine aan verschillende antwoorden krijgt en vervolgens nog meer door het bomen het bos niet meer ziet als voorheen. :P


Greeeetz

Ja morgen maar eens even in verdiepen! Zal ik doen inderdaad. Het een en ander zal vast wel vragen oproepen. Er is in ieder geval genoeg informatie te vinden
 
Snelle vraag, ik sta nu in de bouwmarkt. Welke hoge druk raden jullie aan en waarom? De Kärcher K3 of de nikfisk c130?
 
Karcher heeft bijna alle onderdelen van kunststof, en Nilfisk alles van aluminium, dus de kans op kapot gaat is bij de Nilfisk het kleins.
 
is wat @Zluytr ook zegt, voor het ''goedkopere budget'' raad ik de Nilfisk aan. Bij karcher wordt dit dus idd interessant bij de 'professionele'' lijn(de duurdere).
 
Thanks voor de reacties, verschil lijkt dan ook wel duidelijk. Het wordt een nilfisk! Helaas hadden ze hier bij de praxis de c130 niet meer. Straks ff bij een andere vestiging proberen!