• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gezocht!

Voor een VAG-mobiel zou ik geen DAP500 maar een DAP900 kiezen, heeft net even meer correctiekracht. Je zou bepaald niet de eerste zijn die uit financiele overwegingen voor een DAP500 kiest in combinatie met een vrij harde lak, en vervolgens jarenlang betreurt dat ie geen DAP900 heeft gekozen.
 
Die tip heb ik afgelopen winter aan mijn buurman gegeven. Die slome hark heeft dus de gehele winter zijn HD ondersteboven in zijn woonkamer gezet... :p

Ik had toch duidelijk uitgelegd dat hij ná gebruik het water uit de pomp moest laten lopen omdat dit anders bevriest, uitzet en de boel kapotdrukt ALS hij hem buiten of in een koude schuur ofso zou stallen tijdens de winter... XD
 
  • Leuk
Reactions: ruubmeister
Voor een VAG-mobiel zou ik geen DAP500 maar een DAP900 kiezen, heeft net even meer correctiekracht. Je zou bepaald niet de eerste zijn die uit financiele overwegingen voor een DAP500 kiest in combinatie met een vrij harde lak, en vervolgens jarenlang betreurt dat ie geen DAP900 heeft gekozen.

Dat is inderdaad wel iets om over na te denken! Is het trouwens aan te raden om eerst een cursus polijsten te doen (of mee te kijken met een ervaren iemand)? Of is vrij rechttoe rechtaan en kan er niet zoveel fout gaan als je je gezonde verstand gebruikt + de tips op dit forum?
 
Ik zou heeeeel veel video's op YouTube kijken. Kijk eens naar de kanalen van AMMO NYC, White Details, CambridgeAutogleam en zo zijn er nog wel meer.
 
Ik zou heeeeel veel video's op YouTube kijken. Kijk eens naar de kanalen van AMMO NYC, White Details, CambridgeAutogleam en zo zijn er nog wel meer.

Daar heb ik er inderdaad al vrij veel van gezien. 't lijkt allemaal niet al te ingewikkeld en vooral veel proberen tot je tevreden bent, but correct me if i'm wrong
 
Ik heb tot op heden een paar Forumleden ontvangen omdat zij ook redelijk "bang" waren om de DAP op de lak te zetten. Na een aantal minuten kom je er wel achter dat het allemaal redelijk simpel is.

OK, de nodige kennis in huis hebben van wat er nou eigenlijk allemaal gebeurt in het proces, dat is een kwestie van leren en lezen, maar de basis is vrij simpel.
Zo ben ik gewoon begonnen na het zien van enkele filmpjes en wat te lezen. ;) Urenlang filmpjes kijken en veel erin verdiepen, dat deed ik niet en momenteel nog steeds niet. :)

Boerenverstand erbij en de basiskennis hebben, dat is genoeg om iets te kunnen doen.
 
Je kunt veel zien in de filmpjes, en dan een keer meekijken of iemand die even met je meekijkt is wel prettig: er zijn altijd zaken die niet of nauwelijks op een filmpje zijn te zien, maar wel verschil maken. (bijv. de druk die je op je dap zet, beweegsnelheid, wanneer stoppen)
 
Ook vind ik vaak dat er in al die filmpjes een sfeer hangt alsof het allemaal heel moeilijk is enzo. :p

De Forumleden die ik heb mogen ontvangen, zoals de meest recente @A3BMM, die snapte al snel hoe het allemaal zat. Ik vertel in Jip-en-Janneke-taal hoe je iets moet doen én waarom, dan snapt zelfs hij het nog wel. XD

Als je wilt, kan ik het in deze taal voor je verduidelijken. :D
 
  • Leuk
Reactions: A3BMM
Ook vind ik vaak dat er in al die filmpjes een sfeer hangt alsof het allemaal heel moeilijk is enzo. :p

De Forumleden die ik heb mogen ontvangen, zoals de meest recente @A3BMM, die snapte al snel hoe het allemaal zat. Ik vertel in Jip-en-Janneke-taal hoe je iets moet doen én waarom, dan snapt zelfs hij het nog wel. XD

Als je wilt, kan ik het in deze taal voor je verduidelijken. :D

De DAP is nog niet in bezit, staat op de planning voor volgende maand. Mocht ik ergens niet uitkomen of iets dergelijks dan stuur ik je wel een pb!