• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies mbt iets aggresievere polijstcombo

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Ik heb nu Chemical Guys CGC-2 Medium polijstmiddel wat ik gebruik op een LC White pad icm de DAP500.
Wat zou een geschikt middel en pad zijn om toch een net iets aggressievere combo te krijgen?

Verder gebruik ik nog de Meguiars M7 icm een zwarte pad.

Teringkriebel, 3x dezelfde reactie in no-time!
Thnx, wss pak ik dan een oranje pad en neem ik er sowieso een CGC-3 bij.

de groene is echt keihard vind ik en moet je mee uitkijken. Probeer eerst de oranje maar eens. Ik heb met de groene mijn Saab voor een deel gedaan (testpotje) en de lak werd helemaal mat en moest met SSR 2.5 op oranje echt nabewerken!

Zo zie je maar weer het verschil in ervaringen. Bij mij pakte deze pad zeer goed uit, maar heb meer 'klachten' gelezen over marring.

De heavy green was weer erg succesvol op oudere VAG lakken. Die marring is echt niet erg, maar je moet wel snappen welk doel je natuurlijk voor ogen hebt.

Laurens anders kom je bij mij ff proberen, ik heb Menzerna en de SSr's icm met verschillende pads. Zo gauw je op de test spot de goede combo hebt ff bij CC bestellen et voila. Misshien is aggresiever wel niet de oplossing. Misschien moet je wel fijner. Gewoon proberen en testen dus.

gr bb

Tis niet specifiek voor mij Wouter :)
Meer voor bij de BMW van pa of mensen in mijn omgeving die naar me toe komen met poetsverzoeken.

Sowieso is t handig om te hebben natuurlijk.

markprinsen zei:
de groene is echt keihard vind ik en moet je mee uitkijken. Probeer eerst de oranje maar eens. Ik heb met de groene mijn Saab voor een deel gedaan (testpotje) en de lak werd helemaal mat en moest met SSR 2.5 op oranje echt nabewerken!
Heavy Green keihard? Dus voor oranje gaan? Dit snap ik niet, de oranje heeft toch een hogere cutting factor dan de heavy green? Dus zal de oranje toch nog harder zijn?

Volgens mij is de heavy green harder, hij is in ieder geval een stuk meer 'open'. Met oranje krijg ik zelden marring en met groen echt ontzettend! Maar door na te bewerken met oranje verdween die marring gelukkig snel.

markprinsen zei:
Volgens mij is de heavy green harder, hij is in ieder geval een stuk meer 'open'. Met oranje krijg ik zelden marring en met groen echt ontzettend! Maar door na te bewerken met oranje verdween die marring gelukkig snel.
Hmmm.. oke. Heb nu alleen maar rood, wit en groen heavy met SSR 1 en SSR 2.
Voor mijn gevoel krijg ik de lichte swirls/krasjes niet uit mijn lak met groen H. en SSR2 en dacht juist met de oranje meer cut te krijgen.

Marring zie ik op mijn lak ook met de Groen H./SSR2

Karlok zei:
Hmmm.. oke. Heb nu alleen maar rood, wit en groen heavy met SSR 1 en SSR 2.
Voor mijn gevoel krijg ik de lichte swirls/krasjes niet uit mijn lak met groen H. en SSR2 en dacht juist met de oranje meer cut te krijgen.

Marring zie ik op mijn lak ook met de Groen H./SSR2

Over wat voor een auto gaat het misschien de beruchte VAG lakken of BMW deze zijn tamelijk hard en moeilijk te bewerken met de SSR lijn van poorboys.

Ik lees net dat het gaat om een BMW lak dan raad ik je menzerna intensive polish op een witte lc pad aan om vervolgens af te werken met menzerna Final finish op een zwarte lc pad.

ga niet altijd van de zwaarste combo uit,meestal krijg je ook resultaten,met een lichtere combo alleen met meer behandelingen,maar zoals al bekend is maak testspots,er is bij deze natuurlijk een nadeel ,je moet wel meedere spullen in huis hebben, voor mijn VAG lak heb ik ook verschillende combo,s geprobeerd,en het beste bij mij was de Mezerna Intensive Polisch met de witte of de licht groen :ja sucses simon